doganinannesii rica ederim canımm
Günlük sütü kaynatıyorsun. Altını kapatıp bekliyorsun serçe parmağını içine koyduğunda 7 saniye durabilecek kadar ılıdığı zaman bir kaseye 1 tatlı kaşığı yoğurt koyup kaynatıp ılıttığın sütten 1-2 tatlı kaşığı bir alıp pütür kalmayacak şekilde karıştırıyorsun. Sütü 1 lt lik kavanoza koyuyorsun. İçine hazırladığın mayadan 1 tatlı kaşığı koyuyorsun. Püf noktası tam ortasına ve dibine. Kaşığı çok yavaş ve çok minik 1 veya 2 kez kenarlara çarpmadan karıştırıyorsun. (Bu arada ben minik mama kavanozlarına koyuyorum öyle yaparsan da her kavanoz için yarım çay kaşığı maya.) Yere bir battaniye, havlu sofra bezi falan seriyorsun kuytu bir yere. Kavanoz veya kavanozları üzerine koyuyorsun. Üzerlerine şu marketlerde satılan kurulama bezleri var onlardan kapak yapabilirsin kare kare kesip. Lastik tokayla da tuttur. (Bu yoğurdun nemini alıp ekşi ve sulu olmasını engeller.) Kapağını da kapatmadan üstüne koy sadece. Eğer minik kavanoza yapacaksan tek tek sütü koy maya koy bez koy kapak koy. Sonra ikinci kavanoza aynı. Yani hepsine tek seferde süt koyup bekletme. Sonra etrafını güzeeelce sarıyorsun. Ben gece yapıp sabah alırım her zaman. Sabah da bezleri çıkartıp kapağı normal kapatıp dolaba alabilirsin.
Kimisi 1 gün beklet der ama ben anında da kullandım çoğu zaman. Uzun oldu ama tüm detayları yazmaya çalıştım canım şimdiden kolay gelsin. 🥰