nslhnbsk Öncelikle basınız sagolsun. Ben 23. haftamın bitiminde erken dogum yaptım. Bebeğim cocuk doktoru kontrol etti zaten detaylı ultrasonda da doktor cok saglıklı demişti, hiçbir rahatsızlık tespit edilmedi. Dogumdan sonra kendime gelemedim bir süre nedenler aradım. Dogumdan 2 hafta önce agır bir grip geçiriyordum ve tetanoz aşısı yapıldı hastayım dememe ragmen birşey olmaz denilerek. Sonrasında bir gün işyerindeyken kanama oldu ve içimden pıt diye bir ses geldi, doktoruma haber verdim gittim, kanama alanı yok zaten yarın detaylın var orada ne diyecekler bakalım endişelenme dedi. Detaylıya gittiğim doktor 1 saat muayene etti, erken dogum riskiniz var ama artıs dikiş tutmaz hazırlıklı olun dedi. Annemi ablamı cagırdım, ertesi gün suyum geldi, hastanede 4 gün dogumu durdurmayı bekledik, en son gece göğüs kafesim ve kalça kemiklerim acıldı catır catır, ben yarın dogururum herhalde dedim, ciger geliştirici yapılmasına ragmen 30 dk yasayabildi. Basit bir enfeksiyon bile eger keseye yerleştiyse böyle durumlar olabiliyormus ama ben aşıya baglıyorum cunku tetanos asısı sonrası erken dogumlar epey var. Acısı hiç geçmedi, bir yanım delik deşiktir hala. Biraz toparlandıktan sonra genetik test rica ettim nedir problem diye, bebek canlı dogdugu için zaten pıhtı vs. cıkmayacak bak dediler gerçekten öyle oldu. Lupus gibi diger hastalıklara da bakıldı yine temiz cıktı. Rahim agzı yetmezliği degildi. Enfeksiyona baglandı sonuc olarak. Olaydan 1 yıl 3 ay sonra tekrar hamile kaldım, hamileliğim aşırı stresli geçti. 22. haftama kadar çalıştım, sonra evde hareket serbestliği vardınama çokça uzanarak dinlenerek ( dısarıda yürümeyerek) bir hamilelik geçirdim. Rahim agzı uzunlugu hep ölçüldü hep saglıklı aralıktaydı, dikiş atılmadı. 39. haftamda sezaryen ile oglumu kucagıma aldım. Kucagı boş annelik hissinizi çok iyi biliyorum. Siz yalnız değilsiniz, ne zaman isterseniz yazın, lütfen kendinizi hırpalamayın, kendinize zaman tanıyın ve yasınızı yasayın. Yas süreci geçince veya eger ihtiyacınız olursa destek almaktan cekinmeyin. Sevgiler..