Asli123 Tip 1 diyabette pankreas hucreleri hasar gördüğü için insülin üretimi sifir bu yüzden Tip 1 diyabet hastaları insülin kullanmak zorundadir. Tip 2 diyabette daha cok genetik faktörler etkilidir. İnsülin direnci insülin salgılama bozuklukları ile kendini gösterir. Genellikle beslenmeye dikkat ederek, egzersizlerle ve oral antidiyabetiklerle kontrol altina alinir. Fakat hasta uyumsuzluğu ya da hastalığın agresif seyri gibi bir durum varsa insülin kullanımı gerekebilir.