umreyus Ben çanakkalede yaşıyorum kendi şehrimde görüştüğüm bi danışmandı.Ayrıca ınstagramda emzirenanne ve izmiremzirmedanışmanı sayfalarını da takip ettim. LLL Türkiye sitesinden faydalandım. 1 aylık oğlum 800 gram aldığında “1kg alamamış mama takviye edeceksin sütün yetmiyor” diyen doktoru değiştirdim.Çünkü ilk 3 ay , aylık 500-1000 gram arası normal olduğunu biliyordum.Hastanede sağlık bakanlığının bastırdığı broşürlerde bile yazıyordu.
Emzirme danışmanı,anne sütü destekçisi doktor/ebe/hemşire ; sadece destek ve yol gösterirler.Emzirmek emzirebilmek anneye ve annenin en yakınlarından(eş,evde yanında kalan anne/kayınvalide vs) gördüğü desteğe bağlı bir şey.
Mesela benim durumumda 2,5-3 aylıkken oğlum “her saat başı sağım yapacaksın” demişlerdi. 3 ay boyunca günde 24 kere sağım yaptım ben. “Sağdığın sütü şırınga,kaşık,fincanla ver biberon tanımayacak” dediler.Öyle beslemek gerçekten zordu. “Günde 2 kere bazen 3 kere kucağına al duşa gir ılık suyla tentene temasla emzir,emmezse göğsünde tut koklasın” dediler.Ben bildiğiniz emzirme kampı yaptım.Arada evin işini yapmışımdır ama danışma aldığım ilk ay bulaşık makinesi dahi boşaltmadım. Tek işim bebeğimle ilgilenip, -ye iç emzir sağ uyut uyu masaj yap- şeklindeydi. Tabi ilk çocuk olması, evde başka ilgi zamanında çocuk olmaması, o dönemde eşimin 3 çeşit yemek cillop ev temizliği beklememesi,annemin ve kayınvalidemin de 2-2,5 sene sürmüş emzirme süreçlerinde yaşadığı sıkıntıları benzer şekilde atlatmış olması tecrübeleri bana artı sağlayan durumlar oldu.Doktorum,sağlık ocağındaki ebe hemşire,danışman,eşim ailem hepsi 3-5 günde mucize olmayacak dedi ve inandı. İlk 1 ay gerçekten düzenli ve tek odak olarak bunla ilgilendik,olmasaydı zaten mama olacaktı.Denedim düzeldi oldu.
Emzirmek başıyla sonuyla zorlukları olduğu kadar kolaylıkları da olan bir süreç.