umreyus Yenidoğan olduğu için tek güvenli bildiği yer içgüdüsel anne memesi ve anne kokusu.Sadece açlıktan değil her şey için emmek ister.Bi 10dk emer, aradan yarım saat geçer susamıştır onun için 2 fırt çeker. 1 saat geçer toktur ama anne kokusu ister gene emmek ister.Gazı olur, kakası olur emer.ileri de mesela büyüdüğünde diş çıkartma zamanlarında diş ağrısından gene emmek ister, oğlum 6 aylıkken diş çıkarttı şuan 26 aylık.20 aydır tüm dişleri salatalık pırasa kemirip, meme emerek çıkarttı.Direk sakinleşirdi.
Henüz yenidoğan döneminde saate süreye bakmayın.Çenesi ve dil kasları da daha çok kuvvetli olmadığından hemen yorulur,azcık dinlenip gene emmek ister.Biraz büyüsün 2,5-3 aylık olunca zaten emme araları açılacak kendiliğinden,çenesi daha da kuvvetlenecek.Daha hızlı emecek,iyi çekecek memeyi mesela.Şimdi diyelim bazen 5 dk bazen 1 saat memede kalmak istiyor, sonra ileri de oyunlar isteyecek.Çıngıraklara seslere bakacak etraftaki her şey ilgisini çekecek, emme süresi azalsa da kuvvetlendiğinden fırt fırt çekcek sütü.
Hepsi bi zaman süreç.Memeniz durmayan bir fabrika gibi düşünün, boşaldıkça emdikçe üretir.Boşaltım olmazsa, üretim de yavaşlar.Ben koltukta 2-3 saat kalkmadan oturduğumu hatırlıyorum, sonra bu zamanla yarım saate 15 dk ya derken azaldı süre.Şimdi 2 yaşındaki oğlumun emmesi 30 saniye sürmüyor zırt diye çekiyor sütü koşuyor oyun oynamaya 😂 1 yaşındayken 2 dakika filandı.
Siz rahat olun,içgüdülerinizi de dinleyin doktoru da dinleyin.Bende ebe,hemşire,doktor,emzirme danışmanım,kendimi dinleyerek hareket ettim.Doktor ebe filan da değiştirdiğim çok oldu.Zamanla tecrübe kazanacaksınız merak etmeyin, hepimiz ilk anneliğimiz de aynı şeyleri yaşadık 🌸