acelyalara 1 yaşına kadar her şeyi adım adım ağzına getirir götürür.Tanışacak. Örneğin kabak yediriyorsunuz; çorba,fırında,haşlama,kızartma,yoğurtlu,soslu… hepsi farklı onun için. Hele kesim şekli filan değişik olursa gene yeni bi yemektir.Yanında birlikte yiyin, öğününüz olmasa dahi sofraya oturun kendinize de tabak çatal vs koyun ve yiyin.Ona meyve sebze çorba ne verirseniz aynı şekilde olsun. Oğlum 26 aylık, püre zaten hiç vermedim.Hep bizle oturdu,mama sandalyesine oturuyorsa sofrada yemek zamanı olduğunu öğrendi.1 kaşık yedi, 1 tabağı yedi,ağzına soktu komple attı döktü,benimkine dadandı,bi gıdım yedi ağladı… çeşit çeşit günler geçti,oluyor. Memeye güvenmeyi bilemiyorum, emziriyorum ve yediği gün de var yemediği gün de var. E bebeği mama alan arkadaşlarım var, onlarda da aynı.Diyelim mamayı biberonu vermediler,yemeyip inatla aç uyuyan bebekler de var. İstemedikleri zamanlar oluyor. Her gün ponçik ponçik çatallayıp avuçlayıp yemesini beklemeyin. Bir şeyi yemiyorsa başka formda verin, değişik görsün.Ellemeyi sevdiklerinden oyun da yaparlar.Hepsi normal.