Öncelikle şunu demek istiyorum her bebek evet farklıdır kendine hastır ama ortak tek noktaları her bebek anne ile babayı eğitmek ister, istediklerini yaptırmak ister. Anne baba ne kadar sınır koyup çocuğa doğru eğitimi verirse, işte o zaman sağlıklı bi büyüme evresine girer çocuk. Bunu ilk bana doktorum dedi ve aslında biz çocuğa sınır koymayarak onun her istediğini yaparak ona çok büyük hata yapıyormuşuz, uyku konusunda da bu böyle. Kızım doğdu çok aşırı gazlı bi bebekti, atopik cildi vardı ve çok kaşıntısı oluyordu ilk 4 ay çook ağladı hem cildine uygun tedaviyi bulamamıştık (kötü doktor tercihlerimiz oldu) hem de aşırı gazdan dolayı huzursuzdu, uyumuyordu ve benim tecrübesizliğimden, annemlerin bilhassaa kayınvalidemin ayakta sallama aşkından dolayı çocuğum sallantısız uyumamaya başlamıştı ve açılcası benim de o zamanlar aay en azından uyuyor diyip sallamamda bi katkı oldu. Salladık salladık 14 ay boyunca kızımı ayakta sonra hamakta en sonda beşiğinde sallamaya başlamıştık ama kızım hiç bi sıkıntısı yokken bile sırf alıştığı için saat başı uyanıyordu bilhassa geceleri işkenceye dönüşmüştü. Kızım 8 buçuk aylıkken hepimize sürpriz hamile olduğumu öğrendim ilk aylarım bulantısız güzeldi ama hiç istemiyordum kızımı emzirdim doktorum ilk 3 ay emzirebilirsin sonra bıraktır dedi ama kızımı emzirmekten vazgeçemedim ve ben 6. Ayımın sonuna kadar emzirdim (3. Aydan sonra sütüm kesilmişti ama kızımla bi bağ vardı aramızda mememi veriyordum) neyse memede uyutuyordum sonra beşiğe koyup sallıyordum böyle gitti ama ta ki hamileliğimde düşük ve erken doğum riskim çıktı. Kızımı kucağıma almam bile yasaklandı. Annemler yardım ediyordu tabi ki ama ben yine de zorlanıyodum sonra kızıma oturdum ve dedim ki o zaman 13 aylıktı , memelerimi göstererek bunlar artık kardeşin (karnımda kardeşinin olduğunu biliyor ve seviyor çok) ve anladı memelerimi severek resmen vedalaştı o günden beri hiç meme istemedi ama tek sorun kaldı bu çocuğu nasıl uyutcam tabi ki beşikte daha da sallayarak. Ölüyordum artık sancılarım geliyordu, sonra çocuk doktorumuza dedim ve dedi ki beşiğine koy ve ağlasın… evet ağlasın dedi ve eşimle odasına geçtik 4 aralıkta biz başladık eğitime kızım tam 14 aylık olmuştu. Ve koyduk beşiğine tam 3 saat boyuncaa ağladı biz babasıyla yine yanındaydık onu teselli ettik hiç kucağımıza almadık. Histerik ağlama diyolar katılarak ağlamaya başladı en son çok uykusu bunaltmıştı ve eşim kucağına aldı kızımı ve tık kafası düştü bi baktık eşimin kucağında uyudu. Ertesi gün yine 2 saat ağladı yine kucağına aldı ve tık uyudu ve inanamadık o gece kesintisiz 4 saat uyudu uyandığında yine aynı hiç sallamadık kucağa aldık tık uyudu. 3 gün sonra kucağa almadan yatağında uyudu ağlayarak uyudu hep ama uyudu çünkü kızım çoook inatçı her konuda zorlayıcı, karakteri öyle o yüzden kızımı tanıdığım için başka çocuklarla kıyaslamıyorum. 3 buçuk hafta geçti bu arada diş çıkardı, evet dişten huzursuzluğu oldu ama hiç sallantıyı istemiyor artık ve beşiğinde uzuuun uyuyor. Şöyle diyim 9 buçukta gece uykusuna yatırıyoruz. 12 de dreamfeeding yapıyoruz. Ve 5 gibi bi uyanıyor o da su için ve altını çok ıslattığı için. Sonra tekrar yatıp 7 de kalkış yapıyoruz. Gündüz uykularımız 1 e düştü maalesef o da sürekli oyun ilgi istediği için. Ve doğumum yakınlaştığı için risklide gittiği için bi annem bir de kayınvalidem yardıma geliyolar onlarla oynamak istiyor gündüz pek zorlamıyorum. Ama şunu diyim o ilk 2 hafta çok zordu eğitimde stresten ağzımda yaralar çıktı. Eşim olmasaydı başaramazdım eeeeeen büyük destekçim eşim. Halende o uyutur sık sık. Eğer ki siz de sallantıyı kesmek istiyorsanız hemen bu gece başlayın eşinizle aynı fikirde olun ki. Yüz bulamasın birinizden yoksa bebekler hemen değerlendiriyorlar. Bir de pes etmemek lazım çünkü acayip zorluyolar benim tahammülüm bitince eşime paslıyodum onun bitince bana paslıyordu biz böylece eğitimi verdik. Her yerde uyuyabiliyor kızım şimdi çünkü sallantıyı unuttu. Şu an 15. Ayına girecek ve bi ay sonra kardeşi geldiğinde de onu hiç bu sallantı lanetiyle tanıştırmak istemiyorum. Diyorum ki gazlı olan bebek zaten uyumuyor ha salladın uyumadı ha sallamadın uyumuda zaten gazı var zaten uyumayacak. Benim tavsiyem bebekleri sallayarak onlara işkence etmeyin uyku öğrenilen bir şey ve biz onları sallayarak o öğrenme yeteneklerni elinden alıyoruz resmen onları buna bağımlı hale biz anne babalar getiriyor. Aynı şey memede uyutma içinde geçerdi dediğim gibi hamileliğimin 6. Ayına denk memede de uyuttum. Hiç bi zaman geç değil aslında bi yerden başlamak lazım. Benim hikayem bu şekilde eğer eğitimi düşünen vermek isteyen varsa örnek olsun diye yazıyorum. Evet çok zorlu bi süreç ama sonrasında siz ve en çokta bebeğiniz rahat edecek.
Not: Benim kızım uykuyu sevmeyen ve çok inatçı bebek olmasına rağmen eşimle bu yola girdik ve biz başardık. Geceleri sadece 2 kere , diş ya da atak dönemi zamanı 3 kere uyanıyor.🙂