Ilbilge çok fazla forumda takılıyorum, eşim sinir oluyor 😁uyku ve beslenme vazgeçilmez postlarım, okumadan geçemiyorum.
başlangıcta saatleri ve rutinleri düzenlemenizi öneririm. Bebeğiniz rutinin uyku hazırlığı olduğunu öğrensin. Bunu öğrenene kadar da mevcut şekilde uyutmaya devam edin. Bütün değişiklikler aynı alırsa olursa çocuk abondone olur, tepki verir. Bir kaç gün sonra rutininizin sırasını şaşırmış gibi yapın, sizi düzeltiyorsa artık alışmıştır. Gündüz 10-15 dakika, gece 20-30 dakika önce odasına geçeriz. Evde kim varsa ona iyi uykular diler öperiz. Gündüz odaya geçince hemen müzik açarım. Bu deneme yanılma ile bulunuyor, oğlum ninni açınca zıpladı, Mozart sevdi😁 sanki anası Mozart’la büyümüş. İş kültür yayınları hareketli kitapları ile oyalanırız, kitaplığın önünde dururum ve o hangisini istediğini seçer. ben hikaye uydururum resimlerle ilgili, o hareket ettirir, yemeğe çalışır… normal hikaye kitabı da yaramadı bize. Yırtıp yemeğe kalktı. Sonra odasını toplar kitabı kitaplığa yerleştiririz. Storu indirir tülü kapatırız. Bu süreçte sürekli uyku vakti, oğlumun uykusu geldi diye tekrar ederim. O beni öper ben onu öperim biraz cee yaparız ve yatağına koyarım. Beşiğinde 5 tane emzik var, birini bulur ağzına alır. Uyku arkadaşı hep beşikte durur. Gece ise bunlara ek olarak odaya geçince emziririm, alt üst değişimi yaparım. Bunlar bizim yöntemimiz deneme yanılma ile oğlumu sakşnleştirenleri buldum. Sizde deneme yanılma yapın.
rutinlerle beraber saatleri de düzenleyin. Sabah 07.00-07.30’da uyanması ideal olan. Bir anda önce çekmeniz imkansız, uykusuz ve huysuz olur. Hergün 15-20 dakika erken kaldırıp yatırarak uyku saatini düzenlerseniz hem çok yorulmaz hem tepki vermez. Rutinler ve saatler düzene bindikten sonra geldik gece beslenmesine. İlk olarak benim tecrübeme göre meme vermemekte inat etmek bebeği de daha inat ve hırcın yapıyor. Yasak her zaman her yaştaki insana tatlıdır. benim gece beslenmesi için yaptığımı anlatayım size; 3 gece oğlumu takip ettim ve uyandığı saatleri not aldım. Saatler genellikle üç aşagı beş yukarı aynıdır. Çünkü hep uyku geçişlerine denk gelir, vücut ritmine göredir. Uyanma saatlerinin tespitinden sonra 3-4 gece ç 00.00’da uyanıyorsa ben 23.30’da emzirdim, 02.00’de uyanıyorsa ben 01.30’da emzirdim… uyku döngüsünü başa almış oldum o uyanmadan. 3-4 gecede 1 kez emzirdim, 1 kez hafifçe kımıldattım, yerini değiştirdim. Önemli olan oldukça hassas davranıp uyandırmasanız. 7-8 günden sonra rüya öğününe döndüm. 23.00-24.00 aralığında ve 03.00-03.30 aralıgında emzirdim ama oğlum 7,5 aylıktı. Şimdi tek beslenme yapıyoruz. 23.00-24.00 aralıgında. Doktorum 9. Aydan sonra kes dedi ama emmek isterse 1 yasına kadar devam edeceğim. Yaklaşık 12 gün sürekli çalar saat kurup kabus gibi her dakika kalkmanız gerekiyor ama uzun vadede değer bence. Oğlum bu alıştırma sürecinde 1-2 kez uyandı sadece, hayret ettim.