Mariiiin1 bebek açken öğle üzeri verip ardından meme ya da mama vermelisiniz.
bebek kucakta oturur pozisyonda ya da mama sandalyesinde verilmelidir. 1-2 tatlı kaşığı ile başlayıp ay içerisinde yavaş yavaş artırarak 1 küçük çay bardağına çıkılır mıktar olarak. Meyve, yoğurt, sebze fark etmez önemli olan kabız ve ishal yapanlar olarak ürünleri ayırıp dengeleyerek vermektir. Ben bebeğim 121 günlükken şeftali ile başladım, 10,5 aylık kereviz, pırasa bile yiyor. İlk ay verilebilecek 8-9 çeşit ürün var zaten. Henüz yutma, çiğneme değil emme refleksi güçlü. 1-2 ay alışana kadar siz vereceksiniz o cıkaracak, korkmayın tadını sevmiyor diye, reflekslerle alakalı bir durum. Yoğurt mayalandığı gün ve ertesi gün kullanılır, bir sonraki güne bırakılmamalıdır. Blender kullanılmamalı, sebzeler haşlanıp ezilir, mama ya da anne sütüyle açılmaz. Meyveler çiğ olarak cam rendeden geçirilir.
unutmamanız gereken en önemli şey ilk ay tadım, kaşığa alıştırma ve ek gıdaya hazırlık ayıdır. Öğün verilmez.
verdiğiniz ürünler kakada olduğu gibi çıkacak bir süre. Ben havucu kan sanmıştım, siz korkmayın diye söylüyorum. Bagırsaklar temas ettikçe bakteri oluşturur. Henüz bagırsaklarında gerekli bakteriler olmadığı için olduğu gibi çıkacak bir süre.