aayseee ben de bugün sağlık ocagındaydım. Kızamıkcık vakaları son zamanlarda bebeklerde çok arttığı için saglık bakanlıgı 9.aya ek doz koymuş önüne geçme amaçlı ama zorunlu değilsiniz.
çünkü 1 yaşında mecburi olarak zaten yaptıracaksınız.
Ayrıca 9.ayda yaptırırp yaptırmamak size kalmış. Zaten bir yaşında mecbur yapılacak. O nedenle 9. Ayda olana gönüllü deniyor.