Dilaratuana öncelikle merhaba
doğum yapalı 42 gün oldu. Bizde doğduğundan beri mama veriyoruz 2. Haftasında kendi kafamıza göre mamayı bıraktık ve o hafta sadece 20 gr almıştı ağlama krizlerini ise gaz sancısı sandık meğer bebeğimiz açmış. tekrar başladık mamaya ama canım nasıl sıkkın süt nasıl yetmez diyorum içimden mama verirken bir kaç kere genzine kaçırdım öksürdü ağlama krizine girdim. Emzirdikten sonra sağıyorum inanırmısın 2 memeden 15 cc çıkmjyor çevremdekilere de mahçup olmaya başladım. Neler yedim neler içtim neler kaynattım olmadı. Sağım yapmaktan uykusuz kaldım zamanım hiç bir şeye yetmedi. Sonra instada bir yazıya denk geldim tabi bu sırada sürekli araştırıyorum da😀 yazı şuydu ‘ her annenin sütü bebeğine yeter ‘ işte o gün sağım yapmayı, süt artırıcı damla kullanmayı, Humana çayını, kaynattığım kompostoları içmeyi bıraktım. Sağım yaptığım vakitler uyudum, dinlendim, stresi koydum bi kenara ve sık sık emzirdim süt olmasa bile emzirdim ki vücut sütün yetmediğini anlasın. 2 hafta sonra mamaya ihtiyacımız kalmadı ara ara hala veriyorum ama hiç vermesem de vermem yani öyle arttı sütüm. Bi sağım yapayım dedim tek memeden 30 cc çıktı geçen hala çok fazla değil ama bebeğim emdikçe daha fazlası geliyor sanırım ki doymuş oluyor. Yani bence sizin sütünüz kesinlikle bebeğinize yetiyor, stresi bir kenara koyun bebeğinize odaklanın, sütünüze güvenin bakın zamanla mamayı nasıl bırakkyor☺️
Birde mamayı biberonla vermeyin çünkü çok zekiler meme reddi yaşarsınız. Kaşıkla verebildiğiniz kadarını verin mamayı bitiremiyor diyerek biberona yönelmeyin. Biberonla 60 içiyorsa bırakın kaşıkla 30-40 içsin sonra siz emzirin tekrardan ben öyle yaptım bunlar benim tecrübelerim, deneyimlerim umarım sizde de faydalı olur ki bence sizin sütünüz Gayet yeterli☺️ (Eğer kaşıkla da zorlanırsanız ben 3 delikli suluklar var ya 30 cc lik onunla veriyorum ama onu da emmesine izin vermeyin ağzına döküp bırakın)