Edagyilmaz atatürk orman ciftliginin günlük sütünü kullanıyorum ankarada her yerde var da baska yerde yasiyorsaniz bulmaniz zor olabilir. Günlük pastorize herhangi bir süt olur açık süt bulabiliyorsanız o da olur ama ben hem bulamıyorum hem de doktorumuz önermiyor.
Acik süt olursa onceden kaynatıp oda sicakligina gelene kadar bekleyin günlük sütse dolapdan çıkarıp oda sicakligina gelmesini bekleyin, aynı şekilde mayayı da oda sıcaklığında kullanıyorum
Kapaklari acik sekilde makineye koyuyorum çıktığında hafif sıcak oluyor hemen dolaba koymuyorum bi 10 dk ılınmasını bekliyip kapaklarini kapatmadan dolaba koyuyorum. Genelde öglen başlıyorum aksama kadar hazir oluyor bir gece de dolapta bekliyor sabaha taş gibi oluyor kapaklarını kapatıyorum. Yani dolapta bekleme süresi 8-10 saat kadar falan.
Bir de kullanacağınız ilk kavanozdan tüketmeden once bir yemek kasigi kadar alın bir kavanozda maya olarak saklayın yani alınan ilk kaşık yapilacak diger yogurtlar icin kullanilacak. Sulaniyor çünkü daha sonra alınınca ben hemen taş gibiyken ayırıyorum:)