E_seker Bu yaşadığın ve yaşattığın durumun üzerini örtme. Ki öyle bir niyetinde yok olarak görünüyor. Yaptığın davranışın üzerine ona minik surpriz veya hediyeler almaya calisma, cocuklar affetmeyi veya kizmayi tam olarak bilemezler. Hatta oyle ki bazen tüm hislerini oldugu gibi dolu dolu disariya yansitabilirler bazilarina çok aşırı fazla gelir ama onlar pürüzsüz katıksızdırlar, gördükleri ve yaşadıkları şeyleride oyun yoluyla atabilirler, belki senin davranışını oyuncaklariyla oynarken sergiliyordur dikkat edersen gorebilirsin. Konus sadece. Hatanın sende olduğundan ve onun yemek yemeyi isteyip istememesiyle ilgili olmadigindan bahset. Oyun kur ona, oyun oyna onunla, birlikte kurabiye hamuru yapin mesela sekiller verip firina verip cikinca yiyin bir iki lokmada olsa birlikte mesela. Ona değer verdiğini soylemek kolay, ama bunu hissettirirsen onu sevdiğini anlar. Çocuk bu diyip gecilmez geçilemez. 2 yaş sendromu diye sinir oluyor bir de anneler babalar. Olunmaz. Cocuk kendisinin annesinden ayrı bir insan olduğunu kanitlamak icin girer o duygu durum değişikliklerine. Bu 3 yasinda bazem daha da tavan yapar. Siz ne kadar çok ılımlı ve açıklayıcı olursanız ve ne kadar çok onunla vakit gecirir oyun oynar hikayeler uydurur kitaplar okursaniz o ileride degerli oldugunu düşünür. Benimde annem beni doverdi uzerine beni eğitsin diye alkolik babamin bana ciddi psikolojik ve fiziksel siddet uygulamasina izin verirdi. Kendi travmalarım sayısız denecek kadsr çoktur. Ama bunlar benim yaşadıklarım. Benim travmalarım. Cocuguma bu ve benzeri şeyleri yaşatmaya ve yaşatılmasına asla göz yummalıyım, yumamam, buna hakkım yok, her çocuk özeldir, her cocuk değerlidir. Ve ne yazıkki bana yaşatılanları ben yaşamayı haketmedigimi, yani kotu bir cocuk olmadigimi ancak 27 yaşımda anladim 5 yil agir psikiyatri tedavisinden sonra. 31 yaşındayım ve 8 bucuk aylık anneyim. Kimse o unutur demesin, 2 yaşımdan beri hatırlıyorum olayları. Kime bu fil hafızası denk gelir bilemeyiz, ama cocuk o unutur diye bir sey yok. Çocuk o, hakları var, bedeni minik olabilir ama senin onu hic bir kosulda ezmeye hakkın yok dunyaya getirdin diye. Umarim bazi anneler okurda kendi ellerini kendileri kıracak kadar çok derin ofkeyi kendilerine karşı hissederler.