Merhaba güzel anneler.6 yaşındaki kızım kitapları çok seviyor ve odasındaki kitaplığına sürekli yeni kitaplar arayışında oluyoruz.Pandemi öncesinde anaokulundaki öğretmeni arkadaşlarıyla kitap değişimleri yaptırıyordu ve arkadaşlarına ait hikaye kitaplarını önce ben okuyordum ona uygun mu diye.Pandemi yasaklarından önce belediyeye ait al götür oku getir diye bir cam kitaplık var oraya da birkaç kitap götürüp kızımın seçtiği bir kaç kitap almıştık oradan.Ve ben bu kitapları incelediğimde anladım ki çocuk gelişimine uygun olmayan o kadar kitap var ki piyasada.Bir çok masaldaki mesajları da beğenmiyorum doğrusu.Prens gelip öpünce uyanan prensesler,üvey annesinin kızını avcıya öldürtmeye çalışması,cadılar,sihirler,büyüler,cadıyı fırına atıp onu yakan çocuklar,bu bahsettiklerim hepimizin bildiği en çok okunan hikayelerdeki konular değil mi ?Çok dikkat etmemiz gerekiyor kitaplardaki mesajlara çocuk şarkılarındaki cümlelere.Portakalı soydum,başucuma koydum,ben bir yalan uydurdum kısmını bile ben bir masal uydurdum şeklinde söylüyoruz biz.Evet bazen çocuklar için yazılmış kitaplar,şarkılar da onlar için uygun olmayabiliyor tıpkı çocuklar için vitaminliymiş gibi yazılan paketli gıdalar gibi.