asyasare ben özel eğitim öğretmeniyim canım her çocuğun gelişim alanı farklıdır biz bize gelen çocukları değerlendirirken bunlara bakarız bunlardan birçoğunu yapmazsa sorun görürüz göz teması kurmazsa ismine dönüp bakmazsa anlattığın kadarıyla aslında çoğu şeyi yapıyor biraz daha beklemeni öneririm 2 3 ay kadar o zamanda ses çıkarma taklit oyunlar yapmazsa bi uzmana gözük
Eşyalara tutunarak yürüyebilir.
Bir anlık ya da daha uzun süre desteksiz ayakta durabilir, belki birkaç adım atabilir.
Küçük bir cismi baş ve diğer parmaklarının herhangi bir yerini kullanarak kaldırabilir.
Bir şeyi isteyerek, düzgün bir şekilde yere bırakabilir.
Birçok kelimenin anlamını algılayabilir.
Anlamını bilerek “anne, baba” ya da başka birkaç kelimeyi daha söyleyebilir.
İsteklerini ağlamadan işaretle gösterebilir.
Kendi başına bardaktan su içebilir.
Sevdiği insanlara ve oyuncaklara karşı ilgi duyabilir.
Top oynayabilir, topu attığında sana geri yuvarlayabilir.
Kendince bir dil geliştirebilir.
El ve kol hareketleriyle iletişim kurabilir.
Düşmeden ayakta durabilir.
Kaşığı ağzına götürebilir.
Kesin komutları algılar ve yapmaması gerekenleri anlar.
Sınırları zorlayarak senin tepkini ölçebilir.
Taklit yoluyla öğrenir.