ikizlerinannesi
Merhaba 😊 kızım 6 aylık, doktor ek gıda için mutlaka 6. Aya kadar beklememizi söylemişti, süt de olsa mama da olsa 6 da önce geçilmesini önermiyorum dedi. 6. Ay kontrolümüzde ek gıdaya çok çok az tadımla başlayacaksın, asla ısrarcı olmak yok bebek isterse yiyecek istemezse yemeyecek dedi. Bazı bebekler 9. Ayda başlar o zaman hazır olur o nedenle neden yemiyor, illa yiyecek diye diretmeyeceksin dedi. Biz de yeni başladık tepkilerini gözlemliyorum ve ısrarcı olmuyorum çünkü çok garip geliyor denediklerimizin dokusu. Beslenme önemli bir süreç yıpratmak istemiyorum. Okuduğum kaynaklar da doktorumuzun dediğiyle aynı yönde bilgiler veriyor. Beslenme esnasında ısrarcı olmamalı ve severek yiyorsa da taktir etmemeli. Yoksa sevmediği gıdalarda aferim alamayacağı için ne yazıkki reddedilmiş hissedebiliyorlar. Bir de ek gıda için 6. Ay beklenme sebebi bebeğin bağışıklığı ve bağırsaklarının hazır olması için. Bebekleriniz tam haftasında mı doğdu, prematüre mi? Eğer prematüreyse şuan ekstra çok erken bebekleriniz için. Arkadaşımın ikizleri 4 aylık ve onlar da beklemede, doktorlarımız da aynı. Sürekli doktor ve kitaplardan dem vurdum ama doğru yönlendirme yapmak istiyorum o nedenle böyle uzman görüşleri bildiriyorum. Bu konu ne yazıkki bence şöyle yap ya da böyle yap demek için uygun bir konu değil. Size 3 doktor linki yazacağım önerim onlara da danışmanız. Maddi olarak mama güç evet ama eğer hazır değillerse ne yazık ki bu şekilde devam etmeli ve bebeklerinizi bu geçişten soğutmamalısınız. Sağlıcakla🌈