dogamdeniz sütün azalmasındaki en büyük sebep bebeğin aktif olarak emmemesi. Meme reddi yaşayınca anneler sağıp biberon ile vermeye başlıyor ve biberondan akış daha hızlı olduğu için bebek memeyi emmek istemiyor. Zamanla da süt azalıyor. Çevremde de aynı örnekleri çok fazla. Kendim bile ilk aylarda göğsüm çok yara olduğu için sağıp mı versem diye çok kararsız kalmıştım. Ama çok acı çeke çeke yine de emzirmiştim. Şuan bebeğim meme dışında hiçbirşey tutmuyor. Ne emzik ne biberon ne alıştırma bardağı. Suyu bile kaşıkla içiriyorum. Avantajı ise süt azalmadı ve aktif olarak emiyor. Kesinlikle sağan annelere sözüm yok yanlış anlaşılmasın. Elbette çok da haklı sebeplerle sağılarak süt veriliyor. Sadece demek istediğim bu işlem anne sütünü azaltıyor. Eğer mamayı bırakmak istiyorsanız ve doktorunuz da izin veriyorsa, her acıktığında meme teklif edin biberondan bir süre uzaklaştırın. Acıkınca belki daha aktif emecektir. Hem de üstünüz tekrar artacaktır. Sütünüzü de arttırmak için rezene çayı, tahin helvası, dut hoşafı ve tabii ki bol bol su önerebilirim. Bunlar ben de çok işe yaramıştı. Sevgiler 😊