berkusbalii Kızlar selam. Aksam ustu kuzenime çıktım. Kuzenim rehabilitasyon merkezinde sekreter olarak çalışıyor. Yani etrafında çocuk psikologları dil konuşmacılar falan var. Onlardan gore duya bisiler öğrendi sanırım. Kızım 22 aylık kelimeleri çok az ve her zaman konuşmuyor zorla söyletiyorum artık kelimelerini. Birinin yanında anne babadan başka bişey demiyor hatta. Kuzenim de konuşması grekiyo şuan baya baya konuşamıyor bu çocuk neden falan dedi. Bende hiç kelimesi yok değil ya, istediği zaman söylüyo dedim. Getir bizim oraya baksınlar bı belki rapor çıkar dedi. Moralim bozuldu. Sizinkiler ne alemde başladılar mi konusmaya
Mom987 berkusbalii Benim oğlumda canı isterse 2 kelimeli cümle kuruyor ama çok az. Çok kelimesi var ama konuşmamayı tercih ediyor. Her şeyi anlıyor. Zaten 2 kelimeli cümle 2 yaş sonrası. Deli oluyorum şöyle insanlara. Kardeş her bebek bir değildir. Kimi dilli olur kimi konuşur ama bence inat edip konuşmaz Eğer azda olsa konuşuyorsa komutları anlıyor uyguluyorsa sorun yoktur.
Rzgr berkusbalii 21bucuk aylik oglum cani isterse cok sey soyler. Istemezse agzini acmaz. Ben butun gun onunla oyun oynuyorum. Tw de sadece kukuli ve sevimli dostlar sarkilarina bakar. Hatta ben tw izlesem gider kapatir. Ben acmasam tw ile alakasi yok. Telefon tablet yok. Ben butun gun konusurum babasi oyle. Akli herseye eriyor. Karni aciksa gider buzdolabindan yemek bile alir. Aslinda hersey yolunda. Ama cocuk ihtiyac duymuyo. Zaten konusmasina gerek yok ben o soylemeden yapiyorum.
Busrakaya16 berkusbalii kızım 21 mart 2019 doğumlu oda sizin çocuğunuz kadar konuşuyor bence çok normal böyle olması endişelenmeyin
sedaykn berkusbalii 2 yaşındaki çocuğa ne raporu çıkacakmış acaba saçmalamış kuzeniniz. Konuşmaması da normal bu aylarda. Her çocuk bir değil ki.
berkusbalii Bu arada kızım verdigim bütün komutlari algılıyor. Oyun oynuyor yaşıtlarıyla iletişimi gayet iyi. Anne baba, anane, ye, mama, dede, çuu, iyi, Allah, yallah, gak (kalk) gagi (dayı) gibi kelimeleri var. Ama her zaman söylemiyo benim ısrarimla soyluyo
nazli_19 Benim kızım de 22 aylik konuşuyor ama sixin kelimeniz varsa dert etmeyin bende özel eğitimde öğretmenlik yaptim 5 yil ordakilerle kiyaslamak yanlış olur sizi anliyosa sorun yok bence
berkusbalii nazli_19 söylediğim çoğu şeyi anlıyor. Hatta bazen şaşırıyorum ogretmedigim halde nasıl biliyo bazı seyleri diye. Konuşmaması çok canımı sıkıyor. Normal mi sizce peki bu durumu
Aselbuk Konuşuyo beninki ama bu cocuktan cocuga degisiyo bizimki erken konusmaya erken yurumeye erken dis fln cikardi o cocuktan cocuga drgisir bence
nazli_19 berkusbalii hiç kelimesi yok degil var o yüzden panik olmayın mesela bir sey istiyor gösteriyor parmagiyla hemen anlayıp vermeyin ne istiyorsun annecim adini söyle ben anlamadim o diretiyorsa su mu su diyebilirsin gibi konusturmaya tesvik edebilirsiniz ama inatlasmadan🌼
berkusbalii Mom987 komutları anliyo hiç bı sıkıntımız yok o konuda. Bütün uzuvlarını biliyo gösteriyor. Hayvanları soruyorum gosteriyo. Ama konuşmuyor evet ya da hayiri kafasini sallayarak cevap veriyo mesela
Ozgeersin İyi geceler herkese, benim oğlumda 20 aylık kelimeleri var ama az her dediğimi algılıyor yapıyor, her çocuk aynı gelişim göstermiyor o yüzden takılmayın bence.
berkusbalii Ozgeersin anlatamıyorum işte bunu insanlara. Uzmanlar bile 2 yaşı bekleyin diyolar tam konuşması için. Canımı sıkıyolar durduk yere
berkusbalii Rzgr bizde de telefon tablet yok. Günde 1 saat sevimli dostları izliyoruz. Sürekli konuşuyorum soru soruyorum bende ilgileniyorum ama yok konuşmak istemiyor resmen
Ozgeersin berkusbalii Şu zamanda insanlarla fazla muhatap olmadığımdan kimse bir yorum yapamıyor ki yaptırmam zaten boş yorumları. Oğlumu ben anlıyorum yakınları anlıyor diğerleri pek umrumda olmaz zaten herkesin yapacak bir yorumu var başkasına gelince maalesef. Sizde hiç kulak vermeyin laflara.
Rzgr berkusbalii bence bu genel bir sorun. Biz evde sadece 3 kisiyiz. 1 yila yakin evdeyiz. Ne arkadasi var ne anneanne ne babanne kimseyi gormuyor cocuk. Sosyallesemiyor parka gidemiyor. Butun gun evin icinde. Krese baslatacaktim. Cok hevesliydi. 40dk kendi istegiyle durdu. Aşiri sosyal bir oglum var. Ama cocuk resmen iceri tikildi ve herseyi oyundan karttan tw den ogreniyor. Cok acı. Cok uzuluyorum. Belki kalabalik bir ailemiz olsaydi yada ailelerimize gidip kalabilseydik böyle olmazdi.
berkusbalii Rzgr gerçekten kalabalığın faydası olduğuna inanıyorum. Yazın sitenin bahçesine cikariyodum bir sürü çocuk oluyordu onlardan ogreniyodu bisiler ve yazın daha çok kelimesi vardı. Şimdi söylediği şeyleri de unuttu çocuğum. Tek başına kaldığı için mi oldu acaba
Rzgr berkusbalii bizde köye gidiyorduk yazin cocuk mır mır hic evde duymadigim kelimeler soylerdi. Eve geliyoruz yok. Yegenim var tw karsisinda uyuyordu. 2 yasinda tablet kullaniyordu. Ama bizim ayimizda konusuyordu cok net. Babaanne bakiyor. Evleri bahceli her aksam parkta butun gun o komsu senin bu komsu benim geziyorlardi. Bizimkilerde konusacak ben umutluyum. Takmamaya calisiyorum. Biz zorladikca ters tepiyo sanki.
Deletedmom74 berkusbalii bu çok doğru kesinlikle. Oğlum şubatta 1 yaşına girdi ve mart ayında evlere kapandık. Çocuk babası ve benimle büyüdü evin içinde 8 aydır evde. O yüzden sosyalleşmeyi ve paylaşmayı da çok bilmiyor ne yazıkki
berkusbalii sedaykn henüz 2 yaşında bile değil üstelik. Bı kaçtır konusamiyo konuşamıyor diyo canımı aşırı sıktı.
Deletedmom74 3 gün sonra 22 aylık olacak oğlum,inanılmaz şekilde her şeyi aklında tutuyor ve anlamadığı en ufak bir şey bile yok. Eli yandığında suyun altına tutmuştum geçen gün yanlışlıkla dişime kafa attı ve dişim kanadı elimden tutup beni banyoya götürdü kucağıma gelip musluktan su tuttu eliyle dişime düşünün yani onu bile unutmamış. Birinin canı yandığında suyun geçireceğini bile düşünüyor ama konuşmuyor. Kelimeleri var çok fazla ama cani isterse. Sabah mesela aa tedi(kedi) dedi kedi görünce ve çok mutlu oldum. Evin içinde baba gel anne git bir sürü şey söylüyor ama bu kadar. Çok nadir başka kelimeler kullanıyor. Işine gelmiyor yani açıkçası. Çünkü kendini her şekilde ifade edebildiği için konuşmayı gerek görmüyor. Pedagog arkadaşım bana “ifade ettiği şeyleri anlama ve ona benimle konuş seni anlamıyorum de” dedi ama ben de bunu çoğu zaman yapamıyorum. 10 aylıktı yürüdüğünde dişini de 4 aylıkken çıkardı ama konuşmuyor 😂 genel bir problemi olmadığı için buna çok takılmıyorum bence siz de takılmayın bir sorun olsa gelişimle ilgili mutlaka anlardınız sadece konuşmayla olacak iş değil. Canları ne zaman isterse o zaman konuşsunlar 🤷🏻♀️🌼
berkusbalii Deletedmom74 çok şükür konuşmaması dışında bi problem yok. Aklında herşeyi tutabiliyor. Evet kaydediyor çoğu şeyi benimde başıma geldi zaman zaman. İçimi rahatlattiniz çok teşekkür ederim
berkusbalii Rzgr kesinlikle zorla kelime soyletince bu sefer hiç soylememeye başlıyor.insallah konuşurlar tez vakitte