Benim de benzer durum başıma geldi. Göğsümün içinde fındık büyüklüğünde sertlikler oldu, sıtma tutuyordu. Emzirsem de fayda etmiyordu, sütüm az geliyordu. Meme kanallarında tıkanmalar olmuş , mastite dönmeden durdurdum. Benim ilk bebeğim olduğu için acemiydim. Evimize gelen yenidoğan hemişiresi farketti ve çözüm buldu. Sıcak suyla ıslattınız havluyu göğsünüzde bekletin bu lahana yaprağı da olur. Soğuyunca tekrar sıcak suya batırın yine bekletin. En az beş on dk bekletin. Bir süre sonra sert biçimde masaj yapın, özellikle sertliklerin üzerine ve aşağı doğru tutup sürtme hareketiyle çekerek. Daha sonra bebeğinizi tersten emzirin. Bunu bir kaç defa tekrarlayın. Bana çok iyi geldi düzeldi. Tabi ki doktora görünmenizde de fayda var düzelme olmazsa çok fazla beklemeyin. Göğüs ucu için bir sürü krem denedim, gümüş kapak, vitamin vs.Her seferinde emzirirken ağlıyordum, yara oluyordu çatlıyordu. Ancak yenidoğan hemşiresi bir krem tavsiye etti o kadar iyi geldi ki. İsmi medela purelan. Ben çok memnum kaldım.