Canselguler Yavas tan baslayım diyorum az bısey yogurt veriyim sonra devamı gelir sizce ne yapmalıyım 3 kuralına uyacagım
buseyokbasirin Canselguler canım bende 4 aylıkken başladım 4 buçuk aylıkken artık hep elime ağzıma bakar oldu sofraya gelmek için sürekli çırpınıyodu suan 5.ayında ve normal brokoli çorbası pirinç unlu mamalar içine muz armut kariştiririm hepsini yer ne verirsem yiyor açıkçası. erken tadımlara başlamak bence bu konuda çok faydalı çoçuk kendini belli ediyor zaten hazır olduğunu.
alpin-annesi Canselguler 4 ay 28 günlüğüz yaklaşık olarak 20 gün önce başladım önce elma suyu havuç suyu sonra bunların pürelerini verdim kabak püresi armut püresi muz püresi gibi.. 4 5 günüdür çorba muhallebi yoğurt veriyorum artık ☺️
meva_mom Canselguler canım ilk sebzeyle başla ama meyve tatlı olduğu için meyveyle başlarsan sebze yemek istemeye bilir havuç,kabak,patates, yoğurt,elma,muz,armut gibi devam edebilirsin
Canselguler buseyokbasirin evet benım bebek de oyle hep yemek yursen agxıma BAKIYO bıraz once yogurt az zeytınyagı damlattım verdım yedı ynaı tadım oldugu ıcın yaladı aleejı falan olursa deneyecem artık bugun yogurt verdım 3 gun deneyım sonra patates denesem nasıl denyebılırım havuc ya İlk bebegım pek bılmıyorum
Mircan buseyokbasirin gazı yok mu bebeğinizin benim 5aylik ek gıda verirsem gazdan patlicak diye korkuyorum hala gaz sancıları var
Canselguler alpin-annesi bende baslayım dedim ilk yogurt verdım sonra sebzelerın suyundan veriyim sonra pure halinde verırım diye dusundum havucu suyunu nasıl verdınız
reynwoman alpin-annesi merhabalar benim kızımda 3 ay 26 günlük oldu sadece mamayla besleniyor kilo alımı az çıktı doktorumuz 4.ayında artık ek gıdaya geçelim kilo alımıda düşük çünkü dedi ama neyle başlıcam hiç bilmiyorum liste falan bişeyde vermedi ilk önce ne vermeliyim acaba yardımcı olabilir misiniz bana rica etsem 🌸
Sevdanurr alpin-annesi kabızlık falan oldu mu veya mama veya anne sütü de veriyor musunuz bu saydıklarınizi hangi aralıkla verdiniz
buseyokbasirin Canselguler ben 3 gün kuralı falan yapmadım yani pek hassas değilim bu konularda. Patates kabak havuç püresi yapmıştım sadece bi gün sırtı hafif kızarıklıklar vardı havucu çıkartıp denedim bida olmadı oyuzden şimdi havucu çok az kullanıyorum verdiğim şeylerde. Ama tabi siz tek tek deneyin şimdi herkes o şekilde yapıyor
alpin-annesi Canselguler meyve sıkacağım var benim sıkıp verdim ☺️ Yoğurt ile başlamak bence yanlış inek sütü alerjen çünkü tabii yine de siz bilirsiniz ☺️
Senemmm11 meva_mom o hatayı yaptım ben ya 😞 ilk önce elma armut üzüm falan verdirdiler şimdi sebze veriyorum havuç kabak bezelye ama yemiyo. Napabilirim 😔
Canselguler BaraninAnnesi beklerim ama yemek yerken gozunun ıcınr bakuyo gaz damlası verirsen kasıgı yalıyo hazır hissediyor yavas yavas baslıcam eskiler 3 ayda baslıyolar onlar bide direk nısasta lı setler yapıyorlar mis alısırlar
Gulcanyvz Yaa biz 3ay 11 günlüğüz bende araştırmaya başladım diğer ay için ama tecrübem hiç yok nedense korkuyorum bişey olur diye 🤷🏻♀️Şu 3 gün kuralı nedir ? Uygulamak zorunlu mu ?
Canselguler Gulcanyvz evet biz 4 aylık olacak bugun 1 cay kasıgı yogurt verdım 2 gun daha verıcem alerji olma riski var mı diye yapılıyor mis bence zorunlu ne olacağı belli olur canım bende pek bilmiyorum hep arastırıyprum
BaraninAnnesi Canselguler sen bilirsin bacım bemim oğlanda gozumun icine bakıyor biz yemek yerken ama ben bekletiyorum bizde 4,5 aylık olacağız acelemiz yok zaten
Canselguler BaraninAnnesi BaraninAnnesi anladım bende oyle dusunuyorum acelesi yok diye ama yavas yavas baslayım dedim ınsallah bısey olmaz
buseyokbasirin BaraninAnnesi ay nasıl dayanıyorsun ya gözünün içine bakarken bari çay kaşığının ucuyla tattır ne bileyim pekmez olur yoğurt olur hiç kıyamıyorum zaten doktorlar çoçuk hazır olduğunu belli ediyor heraketlerinden diyor internette her yerde seninki sanki hazır gibi tadımlara
Misseli Canselguler Bende başladım bir öğünde yoğurt bir gün sonraki öğünde hipp 4+ mamadan veriyorum
Deletedmom5 buseyokbasirin iyi de bebekler canı çektiği için değil merak ettikleri için bakıyorlar, hiç korkmuyor musunuz bağırsaklarında bir sorun olur diye?
BaraninAnnesi buseyokbasirin Ama mecbur yanı ben şimdiden ona her istediğini veremem ki o an gözümün içine bakıyor diye. Zaten sadece goz içine bakması hazır olduğuna anlama gelmiyor ki. Hani mesela yemeğe artık bir şekilde uzanır. Dudağını yalar Agzinj saplatir bil ki artık yavas yavas hazır ama benim oglsn daha cok merakından bakıyor bunlar ne yapıyor yaa der gibi 😜 ki genelde bebekler merakından bakarlar zaten. bana göre o yüzden 4 ay daha erken ben o yüzden bi 6 ayı beklemek istiyorum hem bağırsağı ve sindirim mekanizması iyice gelişmis olur. bide anne sütünü red edebiliyorlar yada azalabiliyor, anne sütündeki proteinden mahrum kalmasınıda istemem. O yüzden ben bekleme taraftarıyım acelemizde zaten yok 😊 asil sende ki ne cesaret hadi midesi filan hazmetmese sindiremezse? Korkmuyor musun? bu isler bence vicdanla degil mantikla olmali.
Yagmur46 buseyokbasirin bebekler ne bilsin canım yemeklerin tadını kokusunu yapmayın Allah aşkına??gaz damlası kan damlası verirken de ağzını açıyor yutkunuyor,yani sırf merak. Bekleyin bence. Boşuna 180 gün demiyorlar ek gıda için. Bağırsakları tam olarak toparlansin diye.
Esraugur2310 Canselguler Anne sütü alan bebekler 6. Ayda mama ile beslenen bebekler ise 5. Ayda ek gıdaya geçiyor. Henüz çok erken 1 ay daha bekleyebilirsiniz en azından diye düşünüyorum🤷♀️