Woody Merhaba, Forumda sıkça bu ilacın kullanıldıgını görüyorum. Kızım 8 aylık olmak üzere. 1 ayını doldurduğundan beri reflü sıkıntısı var. Şimdi baya azaldı şükür. Geceleri uyutmuyor. Biz bu süreçte bebelac thickener kullandık. Kıvaö arttırıcı olarak geçiyor ve anne sütü alan bebekler de kullanabiliyor. Çoğu kişi mama olarak biliyor. Ancak üstüne basa basa söylüyorum ki mama değil. Bu nedenle doktora danışmanızı, ilaç yerine kullanmanızı tavsiye ederim. Neyse, konuya döneyim. Doktor kızıma motilium da yazmıştı. Çok çok zorda kalırsan ver demişti. Artık bebelac thickener kullanmıyoruz. Ancal kızım geceleri rahatsız. Bu nedenle versem mi diye araştırırken bir yazıya denk geldim. “Motilium® şimdi ciddi kalp riskleri nedeniyle 12 yaşın altındaki çocuklar için yasaklandı” https://tur.doctormazo.com/5875386-motilium-now-banned-for-children-under-12-due-to-serious-heart-risks Şuradan detayına ulaşabilirsiniz. Google translate ile çevirdim ben https://www.ansm.sante.fr/S-informer/Points-d-information-Points-d-information/La-domperidone-Motilium-et-generiques-ne-doit-plus-etre-utilisee-chez-l-enfant-de-moins-de-12-ans-Point-d-information
Busranehirmila Woody canım merhaba benim kızım da 4 aylık 1 buçuk aylıkken motilium yazdı doktorumuz reflü sebebiyle. Kilo alımını etkileyecek şekilde kusması vardı. Ben 1 hafta kullandım hiç araştırmadım o kadar güvenmiştim doktoruma ki kendisi doçent. Daha sonra nasıl oldu hatırlamıyorum aynı yazıyı ben de gördüm. Ama nasıl kötü oldum başımdan aşağı kaynar sular döküldü. İlacı derinlemesine araştırdım amerikada satılmıyor türkiyede ise senelerdir kara listedeymiş. Emziren annelerin bile kullanması sakıncalı sen düşün ben kızıma günde 3 kez 1 hafta verdim. Doktoru aradım hemen başka bişey verin ben bunu kullanmam dedim. Benim tedavi yöntemim bu dedi bana. Sonra doktorumu değiştirdim. Şimdiki doktoruma söylediğimde nasıl motilium yazar son sempozyumlarda bebeklerin kullanımına uygun değil kararı alındı dedi. Bize onun muadili yerine geçen ve bitkisel olan gastrotuss baby şurubunu verdi.
Busranehirmila Woody çok uzun yazdım kusura bakma kucağımda da bebeğim var ilk beğendim yazacağımı anla bekle diye 😂 umarım hemen görürsün. Verme onu bebeğine. Benim gittiğim iki doktorda özel muayenehane izmirde de baya meşhurlar ama zaten prospektüsünde de yazıyo dünyaca tartışma konusu bir ilaç ben aklıma geldikçe sinir oluyorum hala
Aybo Woody bizde 2 aylıkken filan kullandık, çok zorda Kalmadıkça vermedim ama yinede kullandım tabi,, şimdi gastruss kullanıyorum,, acaba yan etkileri hemen mi çıkıyor yoksa zamanla mı? Hay Allah takıldım şimdi bak 🙄
Aslmra80 Woody motillumu bende kullandım bebeğim çok kötü oldu doktora götürdüm kesti doktor bazı bebeklerde karın ağrısı yapıyormuş
Woody Benim konularım geneşde ragbet görmüyor ama üstte tutmaya çalışacagım. Gören bir nokta koyarsa çok iyi olur. Reflülü bebek anneleri görür belki
Marjinal_Anne2 Woody şaka yapıyorsunuz kzım 9ay14günlük reflü sü çar ve doktor bu ilacı verdi 🤦🏼♀️ Kullanılıyorduk
Woody Busranehirmila Bize de ilk gittiğimiz doktor gaviscon verdi. El kadar bebe aylarca ilaç mı kullanacak dedim. Faydası da olmamıştı çok zaten.. Doktor değiştirdim. İkisi de prof. Bu arada.. Gittiğimiz doktor, ilaç yüklemesi yapmayalım çocuga bebelac thickener kullan dedi. İlaçsız atlattık şükür. Şimdi thickenerı da bıraktık. Ancak bıraktığımdan beri geceleri uyumuyorum. Eskisi gibi huzursuz, bağırıyor. Uyurken geri geliyor bir tek. Ne yapacagım bilmiyorum
Woody Busranehirmila vermedim vermedim. Çok sağ olun. doktor çok çok mecbur kalırsan ver, verirken yine de danış demişti zaten 😀 bu yüzdenmiş demek ki
Busranehirmila Woody bak benim bebeğim alerjik aynı zamanda o yüzden hiç o bebelacın kıvamlaştırıcısından kullanamadık. Gaviscon infant ve gastrotuss baby kullandım 1 buçuk ay falan. Geçen ay deprem olduğu gün bebeğime birden bişey oldu kusması inanılmaz derecede azaldı o günden beri ilaç kullanmıyorum hala kusuyo ağzına geliyo ama eskisi gibi asla değil. Ben hiç düz yatırmıyorum kucağımda bile eğimli duruyo. Beslemeden sonra yatırmaya geçene kadar 1 saat kucağımda 45 derece açıyla tutuyorum. Uyurken de açılı yatakta uyuyor. Reflü yatağının eğimi bize az geldiği için destek yaptık mesela. Zamanla bitecek bakalım. Ultrasona girdiniz mi
Zeynepazram Woody biz hem gaviscon hem motillium kullanmıstık dr ikisini bir vermişti cok asırı kusuyodu sonra ilacları kestim emzirmeyi 3 saatte bir yaptım hemen gazını cıkardım kızımın basını yukarda kalcak sekılde emzirdim kusmalar gecti meger reflü degil alerjiymiş dr a söylemiştim hayır reflü dedi. Rota asısından sonra alerji oldugu kesinlesti
Busranehirmila Woody bizimkini Allah bildiği gibi yapsın zaten doçent olcak bide. Ben kullanmam diyince de öyle tersler gibi tedavi yöntemim bu dedi. Para mı alıyo şirketten nedir
Woody Busranehirmila bebelac thickener kutusunda alerjen içermez diyor aslında. Alerjik bebekler de kullanabiliyor diye b iliyorum. Gündüz hiçbir şey yok. Gece saat başı uyandık yine 🤦♀️
Woody Busranehirmila ultrasona girmedik bu arwda. Niçin girmek gerekiyor? 1 yaşından sonra devam ederse bakalım dediler
Woody Aybo hiç bilemiyorum ama en masumu thickener gibi geliylr bana İlaç değil neticede. Doktora danışıp deneyin isterseniz
Busy34 Woody şuan başımdan aşağı kaynar sular döküldü ve ağlamamı için kendimi zor tutuyorum. Bebeğim de doğuştan reflü var. 2 ayına girdikten sonra motillum ve gaviscon kullanmaya başladık. Şu yazıyı okuyana kadar da kullanıyordum. Ayrıca mama içiyor bebeğim sırf reflü maması diye sma concept yazdı 400 mg küçücük mamaya aylardır 85 TL para veriyoruz. Sorun değil yeterki içsin tabiki ama sizin dediğiniz mama da eğer iyi geliyorsa neden vermedi onu bize. Nasıl bir doktor bu. Birde baya yaşı var çok iyi herşeyi iyi biliyor demişlerdi. Şimdi ne yapacağım bilmiyorum 🥺
Nohutannesi Busy34 thickener kıvam arttırıcı mama değil. Yani onu kullanırken hem mama almanız gerek hem bunu. Ben ar mamayı da kıvam arttırıcıyı da denedim. Thickener çok daha fazla kabızlık yapıyor.
Woody Busy34 bu dediğim kıvam arttırıcıyı her doktor önermiyor. Neden bilmiyorum. Bilmiyorlar muhtemelen🤦♀️🤦♀️🤦♀️ bşr deneyin bence. Hem maddi anlamda rahatlatır sizi. Günde 14 kez üst değiştirdiğimi biliyorum. Bıçak gibi kesti kusmayı
Nohutannesi Woody 8 aylık ve hala rahatlamadı mı? Kıyamam ya. Ah ben geçecek diye bekliyorum ozamana kadar geçmiyor mu bu. 1-2 yaşa kadar normal ama bu anneler nasıl dayansın ☹️Bende kullandım motiliumu ve gavisconu 1.5 ay kadar. Dediğiniz gibi bir şey okumadim çok çok üzüldüm şu an.
Woody Nohutannesi aslında geçti diye seviniyorum. Hiçbir şey kullanmıyoruz 2 haftadır. Ancak geceleri çok rahatsız oluyor. Saat başı kalkıyoruz. Delirmek üzereyim uykusuzluktan
Masalikoo Şok içindeyim şuan 😔😔😔1.5 aydır kullanıyoruz biz o şurubu ve ayrıyeten tozda kullanıyoruz.Okuyunca o kadar kötü oldum ki 3 ay kullanmamız gerektiğini söyledi birde,vermicem artık☹️Nasıl oluyorda böyle önemli bir şeyi gözardı ederler
Busranehirmila Woody bilmiyorum hiç almadım kutusunu görmedim ama şimdiki doktorum onu kullanmayalım dedi alerjiden diye düşündüm çünkü o bana mantıklı gelmişti anne sütüne falan da karıştırılıyo ya
Nohutannesi Woody ultrasona reflü fizyolojik mi yoksa bir rahatsızlık mı diye girilmesini öneriyorlar. Mide alt çıkışında bir kas var eğer ki o kas olması gerekenden daha uzun ve darsa mide boşalmıyor o yüzden kusuyorlar dolu mideye sürekli besin geldiği ve kapasite aşıldığı için. Ve reflü değil bir hastalık oluyor ozaman tedavisi de cerrahi
Busranehirmila Woody biz iki kez girdik eğer mide kapağında sıkıntı varsa ne yaparsak yapalım düzelmezmiş operasyon gerekirmiş. Basit bi operasyon bu arada. Bizim şüphelenildi bakıldı hemde 2 kez. Birinde küçüktü acaba düzgün bakılamadı mı denildi tekrar yapıldı ultrason. Bence talep edin zaten aşırı kolay bir işlem