Merhaba annelerim bir çoğumuzun korkulu rüyası blw mevzusunu aştım sizlere de cesaret vermek icin paylasmak istedim. Oglum 8.aydan itibaren kaşık reddi yapmaya başladı sofrada biz ne yersek canı ceker gibi bakar uzanıp almaya yemeye çalışırdı ama kendisi icin hazirladigim yemeklere dokunmazdı. Kaşığı görünce agzini kitler başını çevirirdi, ama denemek icin eline verdigim kati gidalari yemeye çalışırdı. Bogazina kacacak nefessiz kalacak korkusuyla yediremezdim. Baktim ki çocuk kaşıkla verdigim pütürlü gıdaları değil eliyle yiyeceği katı seyler istiyor, suda hasladigim patates havuc kabak gibi seyleri vermeye başladım ama ay büyük parca mi kopardin agzini ac elindekini ver diye diye cocugu yemeklerden iyice soguttugumu fark ettim. Eşimin ilk yardim sertifikasi var, o varken yedirmeye basladim bir sey olursa mudahale eder diye 😄 bu şekilde yedire yedire cocugun gayet iyi cignedigini gördüm(disi olmasa bile damagiyla), fazla parca kopardiginda mudahale etmeme gerek kalmadan diliyle disari çıkabildiğini gördüm, ögürdüğü zaman cok kolay bogazindan kurtarabildigini gördüm. Hepimizin korkusu olduğunu biliyorum ama emin olun sandığımızdan cok daha iyi hayatta kalma mekanizmalari var kendilerini cok iYi kurtarabiliyorlar. Su an 11 aylik ve aylardir 100 200 gramdan fazla alamayan bebegim kendi kendine yemesine izin verdigimden veri ayda 800-900 gram aliyor. Adeta boşuna ac birakmisim cocugu. Kaşık gorunce istemiyor diye istahsiz sanmışım. Su an eline ekmek veriyorum gayet kolay yiyor, haslanmis parmak şeklinde kesilmiş sebzeleri hic zorlanmadan kemiriyor. Demem o ki korkmayin, çocuğunuza yemek yerken müdahale etmeyin surekli gozetim altinda tutun ama engel olmayın panik yapmayin. Onlar kendileri hallediyorlar gerisini. Merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz