24 Eylülde normal doğum olarak başladığımız ve ardından zorunlu sezaryen ile doğum yapan yeni bir anne olarak; sütüm az olduğu için biberonla ilk andan beri mama takviyesi ile bebeğimi büyütüyorum. İlk zamanlar lohusalık etkisiyle kendimi çok yetersiz hissettim. Her mama verdiğimde vicdan azabı çektim, herkes emziriyorken benim neden sütüm az sadece anne sütü veremiyorum dedim. Sonrasında baktım da böyle hissetmem lohusalıktan değil çevresel baskıdanmış. Burada bile sütüm az mama vereceğim diyen annelere bence emzir canım, emzirmelisin tatlım diye cevaplar görüyorum. Sütümüz yeterli biz tembellikten mi emzirmiyoruz sanki… Bu söylemlerde insanı kötü hissettiriyor. Emzirmeliyim, mama veremem nasıl yapsam..? Humana çay kullan, bestlak damla kullan, demet demet dereotu ye, tahin helvası ye… Yok arkadaş artmıyor bu süt hadi tekrar bunalıma gir…
Evet anne sütü çok önemli bir bebek için; ancak her annede yeterli anne sütü olmuyor… Bu yüzden bu mama sektörü var. Bebekler yeterli beslenip doysun diye. Her anne sütü alan bebek inanılmaz gelişip Einstein olmuyor ya da her mama yiyen bebek obez olup zekası yaşıtlarından geri kalmıyor. Belki bağışıklık sistemi üzerinde etkisi büyüktür anne sütünün bunu inkar etmek olmaz ama mamaları da öcü gibi görmeyi artık bırakalım.
Evet bazılarınız şanslısınız 15 aylık olmuş bebekleriniz emziriyorsunuz ne güzel Allah sütünüzü eksik etmesin ama bunu nispet yaparcasına yazıpta sütü olmayan anneleri de yetersiz hissetmesine sebep olmayın.
Benim gibi ilk andan beri bebeğine mama veren annelerde üzülmesin. Sağlıklı olsunda bebeklerimiz varsın mamayla büyüsünler. Anne sütü alan büyüyor da mama yiyen büyümüyor mu sanki… Kendinizi hırpalamayın, bebeklerinizle her anın tadını çıkarın. Bu anlar bir daha geri gelmeyecek…