peksokomelli Linm bildiğim kadarıyla 3 yaşına kadar normal olarak bakıyor doktorlar. Bir de böyle durumlarda sosyallik öneriyorlar. Biliyorum koronadan dolayı sıkıntılı bir dönem ama tek başınıza da sürekli sürekli konuşarak desteklemekten başka çare yok.
Mommysharkdoodoodoodoo Linm oğlum 21inde 19 aylık olacak 16 aylıkken içine içine fısıldar gibi bir şeyler derdi dışından sadece hayvan sesleri çıkarırdı anne baba dede vs derdi 18 aylık olana kadar böyle devam etti geçen hafta aşı vurulduğu gün dili mi açıldı nolduysa birden konuşmaya başladı 😁 baya cümle kuruyor anne gel baba ver araba gitti teyze geldi vs ve meğer bu zamana kadar çok kitap okuduk her kitaptaki nesneyi canlıyı gösterir söylerdim isimlerini hep aklındaymış meğer baya baya söylüyor şu an. Bakın bu sadece 2 günde oldu dün anneyi zor diyen çocuk 2 günde sayamadığım kadar kelime konuşmaya başladı. Bebeğinizde bir sorun yok ısrarla kitap okuyun birlikte şarkılar söyleyin oyuncakları konuşturun ve mümkünse sizden başka bir iki insan daha görsün ortamda bulunsun. Ben komşularımın çok faydasını gördüm
aminegunes24 Linm abimin oğlu inat bir bebekti 3 yaşında konuştu şimdi hiç susmuyor konuş canım ama bir doktorada sor sen
Linm Oznur heralde bizimki öyle olsa akrabalar hepsi üstüme saldırır konuşmadı bu zamana kadar diye. Benim acelem yok tabi istiyorum anne desin duyguyu yaşiyim ama zamanlar sırayla oluyor herşey beklemek sabretmek lazım sağlık sorunu olmasında
Sulegorkem Linm kızım 30 aylık yani 2 bucuk yaşında bundan 1 hafta öncesine kadar canı isterse sadece tek tek söylüyodu birleştirme yoktu şimdi kelimeleri tam olmasada kendince cümleler kurmaya başladı sıkıntı yapma kelimeleri tekrarla birde renkleri söyle o söylemese sen kırmızı mavi gibi renkleri öğret sonrada o renklerde birşeyler iste ondan konuşma konusunda en önemli kıstas senin söylediklerini anlaması eğer anlıyor ve istediğin birşeyi getiriyorsa sıkıntı yapma
Gizem_ali_ahlas Linm hiç milletin lafına bakmayın benim erkek kardeşim anne baba abla vs diyordu 3. 5 yaşına kadar gerisi hiç olmadı 4 yaşında başladı şu an hafız kendisi şakıyarak okuyor kuranı kerimi maşallah 😍
MelisNil Linm Etraf çok biliyor 😅 geçen gün bebeğim kabız oldu. Kayınvalidem diyor ki sen bu çocuğu çok besliyorsun ondan oluyor .. kusura bakma anne bundan sonra beslenme programını sen yaparsın dedim. Hemşire olmam dışında başka sorun yok 😅
Linm Mery12 28 hazran doğumlu cnm. 8 aylık falnken dedede bBaba diye saydırıyodu şimdi oda yok hiç bi kelimesi yok b)
Cinar03 Linm konuşur korkma ama kendini huzursuz hissediyorsanız doktorunuza danışın sorun her çocuk bir olmuyor hiç bir çocukla kiyaslamayin izinde vermeyin
Mery12 Linm beninkide 1 haziran dogumlu erkek,,sadece baba diyor dr a danistinmi bize gecen ay normal dedi dr ama oglum 13 ayindan beri sadece baba diyor, hayvan taklidi olarak ta sadece kopege “ha” diyor okadar
Linm Mery12 Yok doktra götürmedim ama ilk işim götürmek etraftN sanki kızım dilsiz özürlü engelli tepkileri almaya başladım resmen sırf bu yüzden akrabalarmzn evine gitmek istemiyorum. Engelli olsa bile ben napabilirim elimden ne gelirki öyle aşalayıcı bakışları varki. Allahın takdiri hiç konuşmayadabilir 4 yıl snrada konuşabilir insnları anlamıyorum
Mery12 nikimikedi7 biz 18 ayligiz sadece baba diyor, onceleri babasina diyordu sadece sonra banada baba demeye basladı:( dr gecen ay normal dedi ama bilemedim, yani birseyler soyletmeye calisiyorum yok hic oralı olmuyor
Linm 2lokummannesiii onunla sanki büyük gibi konuşuyorum elbiselerini değiştirince ay sen ne güzel oldun ne yakıştı sana yada yemk yerken güzel mi lezettli olmuş mu sevdin mi oyuncaklarını tanıyorum su isterken ağlıyor ağlamk yok su diyeceksin hadi söyle bakayım diyorum ama yok. Anne baba diyorum sürekli ona hep annem annecim diyorum anne kelimesi aklında kalsın diye ama. Tv izlemez uykusu geleceği zaman uzansa öyle gözleri dalsa tvye o kadar. Ben temizlik yaparken hep peşimde zaten yemk yaparkende aynı