Deren2020 bence otizm değil, yalnız ve insanlardan uzak büyüdüğü için bu hal ve hareketleri. Mesela benim kızım da eşim çok korumacı olduğu için paytak paytak yürürdü, merdiven çıkamazdı. Kayınvalidemle yürüme mesafesinde oturuyoruz Ben hep yürüttüm gidip gelirken o şekilde açıldı. Merdiven de aynı şekilde. Pandemi döneminde de evde kaldık, kızım amcasını falan gördüğünde bile ağlardı. Kucağıma gelirdi asla inmezdi uzun süre. Şimdi yavaş yavaş onu da aştık. Sadece hiç tanımadığı insanlara tepki veriyor. Telefon falan da veriyorlarmış o sebeple, uyaran eksikliği de olabilir. Yengeniz oğlu ile birlikte aktivite ler yapabilir. Birlikte kitap okuyabilirler. Hayırlı haberler alırsınız inşallah.