Defnezeynep1 Anneler merhaba. Kızıma dün akşam lor yaptım. Sorum şu lor yapıldıktan kaç güne kadar bebeğime verebilirim ve peynir altı suyuyla bebeğime nasıl tarifler yapabilirim kaç gün saklayabilirim? Beni aydınlatırsanız çok sevinirim.
Papatyaseverr Defnezeynep1 peyniri o hafta kullanım suyunuda derin dondurucuda saklayabilirsiniz bir iki ay corbalarına falan katın ben oyle yapıyorum
Selenay Defnezeynep1 canım ben de yapıyodum lor hemen veriyodum bişey oşmadı peynir altı suyunuda coksa kaavnozlara bölüp buzluğa koyuyordum yağtığım çorbaların suyuna katıyodum o şekilde içiriyordum
Defnezeynep1 Papatyaseverr mesela çorbalarına ne kadar katıyorsunuz. 1 fincan yada 1 çay bardağı birde hangi çorbaları yapıyorsunuz peynir altı suyuyla. Kusura bakmayın bilmiyorum darlıyorum biraz sizi
-CinarinAnnesi- Papatyaseverr merhaba nasıl yapıyorsunuz loru ben denedim beceremedim 😃 çok basitti anlatımı oysa ki tutmadı
Defnezeynep1 Selenay hangi çorbaları yapıyordun canım ve ölçü olarak ne kadar koyuyorsun 1 fincan veya 1 çay bardağı gibi
Papatyaseverr Defnezeynep1 canım ben buz dolabına koyulan buz poşetlerinden aldım onların içine koyuyorum peynir altı suyunu çorbalarada 2-3 küp atıyorum mesela mercimeğe atıyorum sebze çorbasına atıyorum bebek salçasıda koyuyorum mercimeğe güzel oluyor hatta bizde yiyoruz tabağımıza tuz ekleyip
Selenay Defnezeynep1 çorba suyunu ne kadar koyuyosan yarısı kadar da peynir altı suyu kpyabilirsin ben öyle yapıyordm bizde içiyorduk ekşimsi bi tat veriyodu ama güzel oluyodu ben arpa şehriye çorbasına ezogelin çorbasına sütlü çorbalara falan koyuyordum her çorbaya koyulur diye düşünüyorum
Defnezeynep1 Merila bebeğiniz ne kadarlık bilmiyorum ama biz 5. Ayda tadımları bitirdik bir yoğurt kaldı onuda yapmayı öğreneceğim inşallah
Merila Defnezeynep1 6 aylık tadımlar bitti. püre veriyorum ama yemiyor çıkartıyor. Çorba olarak deneyeceğim bugünden itibaren. Yoğurt ve meyveyle devam ediyoruz
Papatyaseverr Defnezeynep1 yok canım ben mercimeği yıkıyorum sonra zeytinyağı soğanı kavuruyorum biraz içine mercimeği atıp biraz karıstırıp suyunu döküyorum sonra kapya biberden yaptığım bebek salçasını atıyorum içine nana ve kimyon koyuyorum sonra cıkan köpükleri kasıkla alıyorum blendirdan geçirince tekrar köpüklerini alıyorum sıfır gaz bende cok tereddüt etmiştim ama gaz sorunu yaşamadık sükür istersen peyniraltı suyundan da atabilirsin salçayla beraber 😊
asilimm Papatyaseverr bebeğiniz kaç aylık mercimek verdiğiniz için soruyorum biz 6 buçuk aylığız versem mi bende
Defnezeynep1 Deletedmom379 havuç patates kabak sonra bu karışımın çorbası sonra tarhana elma armut yumurta sarısı lor tattırdım bizim yemek sularından da veriyorum. Muz ve yoğurt kaldı
Teachermom -CinarinAnnesi- 1 litre sute yarim kase yogurt ile kestiriyorum ben eger kesilmiyorsa yogurt miktarini arttirin.Sirke yada limonla benim lor kesilmedi birturlu
Defnezeynep1 -CinarinAnnesi- sütüm kesilmişti içine yinede az miktarda sirke damlattım azıcı da tuz iyice baya baya kaynadı yarım saat 45 dk gibi içi topak topak oldu biraz hafif soğudu süzmeye bıraktım canım çok kolay
Papatyaseverr -CinarinAnnesi- sütle bende beceremiyorum mayaladığım yoğurdu ne kadar peynir yapacaksam alıyorum mesele bir küçük tencereye koyuyorum yopurdu kısık ateşte kaynatıyorum kesiliyor peynirleri alıyorum alttaki suyuda alıyorum cok kolay kız bi kerede yaptım yoğurtla 😁
hndngndz -CinarinAnnesi- sirke en net ve kesin çözüm 👍 bir kaç damla kaynayan süte damlatın anında kesiliyor Ben de çok uğraştım beceremedim bunu yaptım hop oldu
Dn123 Papatyaseverr be kadar yoğurtla yapiyor sunuz. Ben sütle yapıyorum ama birde yoğurtla denemek istiyorum . Yoğurdu kaynatıp içine limon mu sıkıyorsunuz yoksa yoğurt kaynaya kaynaya kesiliyor mu. Ne kadar kaynayacak acaba
Deletedmom379 Merila bende bunları tattirdim ama şimdi ne vereceğim bilmiyorum. Bugün yoğurt mayaladim onu vereceğim 🙏