Ceza vermek ne kadar doğru? Ceza verilmeli mi? Bunu bi yabancı kanalda görmüştüm. Ceza koltuğu. Ya da ceza köşesi. İnternetten baktım ama tatmin olabileceğim bir yazı bulamadım.
İstemediğiniz bi davranışı yaptığında önce sözlerle ikaz sonra konuşarak olmaması gerektiğini anlatma bir kaç defa bu şekilde tekrarlayıp hala devam ettiriyorsa ceza köşesine koymak doğru bir davranış mı?
Bunun işe yarayıp yaramadığını görmek istedim ve bi kere uyguladım. Ama doğru mu yaptım yanlış mı çok tereddütte kaldım. Emin olamadım. Belki bilen birileri vardır diye sizlere sormak istedim.
Şimdi ben şöyle yaptım. Benim kızım 1ay sonra 2yaş. Ama çok akıllı bir çocuk yaşıtlarından ileri. Neyse kızım birinden gerizekalı kelimesini duymuş ve söylemeye başlamış. Muhtemelen bunu tepki olarak görmüş yani biri sinirlenip bu kelimeyi kullanmış olmalı ki o da öfff gerizekalı yaaa diye tepki verir oldu. Önce görmezden duymazdan geldim hani belki unutur diye yok ben duymazdan geldikçe bana duydurmak için daha çok söyler oldu. Çok kez uyardım konuştum sonra anlattım bu kelimeyi kullanmaması gerektiğini çok ayıp olduğunu vs. Çok dil döktüm yani. Yine olmadı. Sonra bi ceza köşesi yaptım oraya onun koltuğunu koydum ve ne işe yaradığını anlattım. Daha sonra tekrar bu kelimeyi kullandığında tekrar sözle telkin ettim ama devam ettirince bu yanlış kelimeyi kullandığında ceza köşesine gitmek zorunda kalacağını anlattım. Yine söyledi. Ben de alıp kucağıma ceza koltuğuna oturttum. 2dk cezalısın şuanda burda oturmalısın dedim ve salonun diğer ucuna geçtim. O olayı önceden anlattığımda anlamıştı zaten cezası bitene kadar koltuğunda oturdu. Ben de salonun oturduğum diğer ucundan ona konuşmaya devam ettim söylediğinin yanlış bir kelime olduğunu tekrar anlattım iki dk boyunca. En sonunda tamam mı anlaştık mı bi daha söylemek yok dedim tamam anlaştık bi daha söylemicem dedi. Tamam o zaman cezan bitti hadi koş sarılalım dedim sevinçle koştu sarıldık öpüştük. Ve bi daha söylemedi. Söyler gibi ağzına geldiği vakitte durdu ve çok ayıp söylenmez diye kendini telkin etti ve o kelimeyi söylemedi. Bir kaç defa kendini telkinledikten sonra onu da yapmayı bıraktı artık o kelime hiç ağzına gelmiyor bile.
Ama ben vicdan yaptım ya. Ne kadar doğru acaba bu? İşe yaradı mı evet yaradı. Ama ne bileyim yine de içim rahat etmedi sizlere danışayım dedim.
Not: Fikir istiyorum kavga değil, çıkıntılık yapacaklar hiç gelmesin lütfen.