[silindi] Yaklaşık bir ay önce sizin yaşadığınız durum benim de başıma geldi. İlk bir ay rahatlıkla hiç problemsiz emzirirken, 2. ay sularında Emzirme pozisyonuna soktuğumda katılarak ağlamaya başlayan ve mememi ittiren bir oğlum vardı. İnternet elimizin altında olduğu için hemen araştırmaya başladım bulduğum sonuç tabiki meme reddiydi! Bir akşam dayanamadım doktorumu aradım, doktorum yeni doğan yoğun bakım uzmanı olarak almanyada yıllarca çalışmış, o ekolle devam etmiş alanında oldukça iyi bir hekim. Durumu detaylı olarak heyecanlı heyecanlı anlatırken bana verdiği tek cevap “çünkü gazı var” oldu. Bir şey anlatıyorum beni susturarak tekrarlamaya devam etti gazı var, gazı var, çünkü gazı var! 😅 ve durumu açıkladı, öncelikle dik pozisyondayken susarken yatay pozisyona geldiğinde gaz bağırsaklarında sıkışmaya sebep oluyormuş ve o pozisyondan kurtulmak için çaba sarfediyormuş.Sütümü sağıp biberonla verdiğimde bunsorunu yaşamamanın nedeni ise biberonla çaba sarfetmesine gerek olmadığını ve düzenli biberonla devam edersem asıl reddetmeyi ozaman yaşacağımı, Emmenin bir efor işi olduğunu ve huzursuz olduğunda bunu reddetmesi kadar doğal bir şeyin olmadığını anlattı sakince,asla ısrar etmemem gerektiğini, böyle dönemlerde 1 dakikalık bir emmenin bile yeterli olabiliceğini ekleyip türk kadını formatından çıkmam gerektiğini, internette yazılan herşeye inanmam gerektiğini de ekleyip bir güzelde azarladı beni. 😊bu konuşmanın ardından gaz ilaçlarını arttırdı ve saati saatine her emme öncesinde kullanmam gerektiğini ısrarla vurguladı. Yine böyle dönemlerde termoform kullanarak karın bölgesini sıcak tutmam gerektiğini, ılık duşun faydasını görebileceğimi, ayakta emzirerek destekleyebileceğimi de belirtti.
Sonuç, dediklerini uyguladım ilaçları düzenli kullandım 2. Veya 3. Gün sorun neredeyse tamamen çözüldü. Şimdi ara ara yine böyle bir şey başıma geldiğinde anlıyorumki gazı var ritüelleri tekrar ediyorum ve durumu kurtarıyorum. 😊👌
Velhasıl, sizde meme reddi olarak değerlendirip yıpratmayın kendinizi. Bu yıpratma ve stres sütünüzün azalmasına bile sebep olur aman diyim! Kendinize, memelerinize ve bebeğinize güvenin. Gerisi emzirin gitsin,emmiyosa vardır bi bildiği düzelir merak etmeyin 🤗