Mom078 bonbonjelibon Yeğenim 3 yaşında daha anca kelime kuruyor normal gelişiminde hareketlerinde sorun yoksa sanmıyorum otizm olduğunu içini ferah tut sen yine bir nöroloğa götür
melinaaa Mom078 Konuyla çok alakasız ama bi sorum olucak yiğeniniz gece kesintisiz uyuyormu bazen duyuyorum 2-3 yaşındada gece kalkıyolarmış gerçi kızım daha ufak ama uykudan yana çok şanssızım şimdiden ilerki seneler düşünüyorum 🤦🏼♀️
Zalimsin Sırf kelimesi yok diye ne gelişim geriliği ne otizm denir. Komut alıyor mu? Oyun oynuyor mu sizinle? Ağzını burnunu gösterebiliyor mu en basit? Bı çok şeye bakılıyor.
kuzey14 Eltimin çocuğu 3 yaşında daha yeni yeni konuşmaya başladı endişelenmeyin konuşur 😊 bol bol kitap okuyun ve resimli kartlar alın, ve herşeyin ismini öğretin, gün içinde 2 3 defa tekrarlayın. Bide erkek çocukları bu konuda biraz daha tembel oluyor😌
Zalimsin bonbonjelibon tamam o zaman direkt telefon TV kesmek şart, TV izlemese bile arkada açık olmayacak şekilde ve boool sohbet 2 yaşından önce yapılacak çok bişey yok konuşma için ama doktor bize normal olduğunu söyledi
Aysgllylcn bonbonjelibon yengemin oğlu 3.5 yaşında daha konuşmuyo bişeyler diyo ama anlamıyoruz doktorada götürdüler hiç bişeyi yok dendi ne alaka otizimle herkes doktor olmuş mübarek
Tugbaismt Hiç kafana takma üzülme canım. Çevremde çoğu erkek bebek geç konuşuyor bazıları 2 yaşını geçti hala konuşamıyor sadece ses çıkararak tepki veriyor. bebekten bebeğe de değişir bu ama kızlara göre erkekler daha geç konuşuyor diye duydum.
Deletedmom_29 bonbonjelibon arkadaşımın bebeği vardı 3,5 yaşında konuşmaya başladı. O zamana kadar bir şeyler söylüyordu ama toplasan 10 kelime söylemiyordu ben çekindiğim için bir şey söyleyemiyordum doktora gidin vesaire, sonra birden bire konuşmaya başladı şu an çok konuşuyor iki tane daha çocuğu var ondan büyük hepsinin o yaştaki halinden çok daha olgun ve konuskan. Her şeyin bir zamanı var bebeğiniz daha çok küçük hece bile söylüyorsa yeter
Deletedmom9 Merhaba benim oğlumun konuşması çok ağırdan gidiyordu aslında normal ama anne olarak elbette tedirgin oluyoruz. Mesela 2 yaşında anne dedi. Şuan aynı ayda olan çocuklar ikili cümle kuruyor benim oğlum da o da yok. Bu bir eksiklik değil aslında. Bebeğiniz daha 15 aylık gazla beklentiye girmeyin. Bebeğiniz sizi anlıyor verilen komuta uyuyorsa sorun yok ilerisi için duruma göre bir yol izlerseniz.
Misssimsek bonbonjelibon konuşur konuşur merak etmeyin. Erkek çocukları geç konuşur derler zaten. Kafanıza takmayın. Öyle otizm falan da aklına bile getirme.
Deletedmom_29 bonbonjelibon şu an çok küçük her bebek aynı değil. ağız egzersizleri yapılıyor konuşma gelişmesi için onlara bu bakabilirsiniz
Zalimsin bonbonjelibon anladım ne kadar reklam izliyor bilemem tabi. Doktorun bize tavsiyesini sizinle paylaşmak istedim..tamamen kesilmesi gerekiyor dendi. Yakın zamanda güzel güzel konuşurlar inşallah cocuklarimiz
Ygz bonbonjelibon bi süre cizgifilm vs izletmeyin kitap okuyun oğlunuza hayvanları renkleri tanıtın. Herşey otizme bağlanmaz verdiğiniz komutları alıyorsa ve yapıyorsa endişelenmeyin er yada geç konuşucak. bizde 27 aylığız bi kaç cümle dışında cümle kurmuyo endişelenmeyin her bebeğin gelişimi farklıdır☺️
bustek bonbonjelibon dün yine bir anne böyle bir post açmıştı ona dediklerimin aynısı kopyalayıp yapıştırıyorum 😬 “””15 aylık oğlum sadece anne diyor başka bir kelimemiz yok. Ama kendi mırıldanıyor istediği bir şeyi gösteriyor sürekli bi ıııııı modunda 😊 bize de çok laf ettiler ama o ne zaman isterse o zaman konuşacak. TV izletmiyorum kitap okuyoruz şarkı söylüyoruz daha da ne yapayım konuşması için bilemedim 😬 zamana bırakalım güzel anne etraftakilerine de burda yazılan bebekleri örnek göster belki susarlar ama emin ol artık etraftakiler hiç susmayacak bu bitince yarın sunun çocuğu bezi bırakmış siz daha bırakmadınız olacak büyüdükçe sunun oğlu yazılıdan yüz almış sizinki kaç aldı olacak 😬😊kısacası yav he he de geç herkese””