Hanımlar bu gece bebek yıkanmaz yalanını (yalan diycem kimse kusura bakmasın) kim söyledi neden inanıyorsunuz bu lafa? Her bebeğin uyumak istediği süre farklıdır her bebek gündüz 3 defa 1.5 saat uyumayabilir ama gündüZ 3-4 uyku şart süresi bebeğinizin yapısına bağlı ama uyandığında hemen aa bu kalktı demeyin tekrar uykuya geçmesi için destek olun belki istemeden kalkmıştır. Bunun dışında bebekler gece gündüz bilmiyor ama anne sütü o kadar mucizevi ki geceleri yapısı değişiyor ve uyku hormonu salgılatıyor bebeğe. Ama bu tek başına yetmez. Aklı başında her doktor der ki bebeğinizi HER AKŞAM 7-8 gibi yıkayın masaj yapın emzirin. Bunun nedeni bebek bu rutine girince akşam olduğunu anlıyor. Akşam olduğuna ve gece uykusu uyuyacağına şartlanıyor. Ben inanın verem aşısı yaptırdığımda bile banyosunu hazırladım her akşam yaptığım gibi. Tüm vücudunu yıkamadım ama bebek sonuçta o farkı anlamıyor gövdesine kadar soktum kollarını dışarıda tutup (çok dikkat ettim koluna su gelmenesine eşimle yaptırıyoruz banyosunu 2 kişi olunca rahatça hallettik). Banyo atmosferini yine de yaşattım sırf düzeni bozulmasın diye yoksa bebek 3 gün yıkanmasa pislikten ölmezdi ama hemşire hanım bile dedi belden aşağısını yıkayabilirsiniz diye. Ben öyle bir alıştırdım ki bebeğim akşam soyarken onu banyo yapıcağını anlıyoe sakinleşiyor ve suya girmeyi bekliyor. Bebekler sandığımız kadar bilinçsiz ya da şuursuz değiller kendilerince anlayabiliyorlar bu gibi rutinleri. Bu dediklerimi dikkate alın akşam olduğunu kendi kendilerine ne anlasın onlar siz anlatacaksanız ee laftan da anlamadıklarına göre tek çare banyo masaj gibi rutinler ama her akşam aynı saatte ya da 30 dk oynatın en fazla. Artık allah aşkına 80 yşındaki analarınızın kaynanalarızın laflarıyla hareket etmeyin banyo konusunda