Sevimlidostlar1212
canım inanamayacaksın ama biz uyuz yüzünden ev değiştirdik 🙄 ben daha hamileydim. önce bana bulaştı. iki gün sonra da eşim kaşınmaya başladı.
önce beyaz sirke aldım, her yerimi sildim geçer umuduyla. ama tabiki kaşıntıyı hafifletmek dışında işe yaramadı. ayrıca hem benim arkadaşlarım, hem de eşimin iş ortamında uyuz vardı. eşim doktora gitti. bir ilaç verdiler ama bebeklere ve hamilelere ağır geliyormuş, kullandırtmadım. ardından ben hastaneye gittim. doktor istisnasız tüm eşyalarımı kaynatmamı ve ütülememi, kaynatamayacaklarımı da sirkeli suyla silip sıcak fön ile kurutmamı istedi. aklım şaşmıştı açıkçası. düşünüp durdum nasıl olacak diye. sonra bir doktora daha gittim. özel bir karışım hazırladı. isterseniz yaparlar kesinlikle. o gün eşimle konuştum, ev değiştirelim dedim. (Eşyalı kiralıkta olduğumuz için zorlanmadık) sonra anlaştık kendimizi dezenfekte edip ben üç gün annemde o da üç gün arkadaşında kalacaktı. ben eve geldim, kutu kutu eldiven almıştım. önce (kendime bir parça ayıracak şekilde) tüm kıyafetleri yıkadım, astım, kuruyunca ütüledim ve poşete kaldırdım. ağzını da sıkı sıkı kapattım. tabi sürekli eldiven değiştirdim (eldivenleri hemen ağzı kapalı bir poşete koydum) diğer eşyalarımı da sirkeli suyla silip fönledim. Telefonumu bile buzdolabı poşetinin içinde kullanmıştım 🤣 sonra eşyaları evde bırakıp yanıma sadece bir sırt çantası ile bir parça kıyafet alarak anneme gittim, eşim de arkadaşının boş evine. üç gün karışımı sürdük, duşa girmedik, kendimizi sıcak tuttuk. telefonumu da eldiven takıp her gün sildim. üç günün sonunda eve döndük. eşyalarımızı yani poşetleri alıp direkt çıktık (ev sahibine söylemiştik üç gün eve girmeyin diye) yeni eve girer girmez önce eşim sonra ben duşa girdik. (yeni havlu ve lif kullandık. hatta şampuanlarımız bile yeniydi) duş sonrası da eşyaları açtık. hepsine garanti olsun diye fön tuta tuta yerleştirdik. tabii herkesin ev değiştirme imkanı olamaz. üç gün başka bir yerde kalıp (mesela annenizde) evi ilaçlatmanız gerek. aksi halde kurtulmanız çok zor…