A ve B grubu var. A grubundan Nimenrix,menveo,menectra ; B grubu Bexsero. (Biz 1,5 sene önce başlamaya karar verdiğimizde doktorumuzun önerisiyle şehirde zaten Nimenrix bulabildik sonra 9. Ayda onla başlamıştık.)
Doktorun bana yazdığı anlattığı şöyleydi:
-Her iki aşı da en erken 2. Ayda başlanabiliyor.
-Her iki aşı grubu aynı gün yapılabilabiliyor veya araya 1er ay koyularak yapılabiliyor.
-6 aydan önce başlanırsa, doz sayısı artıyor.Yani geç başlandığında daha az doz oluyor.
-2 yaş sonrası başlanırsa her iki aşı grubu da tek doz olarak uygulanıyor.
A grubu;
6 aydan küçüklere 2+1 doz
6 aydan büyüklere 2 yaşa kadar 1+1 doz
B grubu;
6 aydan küçüklere 3+1 doz
6 aydan büyüklere 2 yaşa kadar 2+1 doz
Mesela biz nimenrix ve bexsero yaptırdık. 9. Ayda başlandı. 6 ay sonrası olduğu için, her aşı aralıklı başlandı. Nimenrix (A) 1+1, Bexsero (B) 2+1 yapıldı.
Bana da başta karışık gelmişti.Bi kaç doktorla konuşunca o dönemde ancak anlamıştım doz sayısının neye göre azalıp arttığını düzenlendiğini filan.En doğru bilgiyi zaten takipli doktorlar veriyor. İlk 6 ay rotası ve rutin aşıları olduğundan bir de kış bebeğiydi ondan biz sonraya bırakmıştık.