Laproffessora Öğlen uykusu uzun bence. Oğlum şuan 24 aylık 10 günü var. Ama 20 aylıktı gebeliğimi öğrendim.Hem emip sallanıp uyurdu dedim bunu değiştirmek lazım.Bazı günler zaten emmeden veya sallanmadan uyuyordu.Dedim tamam hazır ama desteklemeliyim.
Her akşam (yazdı) duş,pijama,kitap / masal rutini vardı devam ettirdim.Sonra odasına geçtik,uzandıl yanyana.Kuşlar uyumuş,köpekler uyumuş.Uyuyalım sabah şöyle yapalım dinlenelim vs konuşuyorum da konuşuyorum.Saçlarını okşadım sırtını sıvazladım vs uyudu. Uykuya dalması,mızırdanma süreci başka 1,5 saat filandı.Azala azala 1 saat, 40dk derken 5-10 dakikaya düştü. O vakit 22-23 aylıktı.
Tam dakikası uymasa da genel hatlarıyla
Sabah kalkış 8-8:30 ,kahvaltı kalktıktan 10dk sonra.
Hava güzelse bahçede yürüyüş,bisiklet 1 saat.
Öğlen yemeği 12buçuk gibi.
Öğlen uykusu 14:00-15:00 arası 1 saat.Bu saatler 10-15 dk ileri geri atabilir. Ama yarım saatten fazla oynamaz.
Uyandığında meyvesi filan. 17-18 gibi yoğurt bazen istiyor ek olarak.
19:00 akşam yemeği yeriz.Sonra eğer eşim erken gelmişse oyun oynarlar 20:30a kadar. Geç gelmişse oyun kısa sürer ama en geç oyun faslı 21-21:15 gibi bitiyor. Zaten yorulmuş oluyor.
El yüz yıkar,bezi değiştirir.Seçtiği pijamayı giydiririm.Fili ya da tavşanını alır onları bi yatırır uyutur 😂 Sonra gece lambası ve uyur.Bazen 5-10 dakika mıkırdanır cilve yapar bana ama kahkaha atmamaya çalışırım.Bir de şirin oluyor ki.
Gece baş ucunda suluğu var.Susarsa uyanır içer.
Alışma evresinde gece 4-5 kere kalkıyordu,sonra 3-2 derken artık 1 kere ya kalkıyor ya kalkmıyor. En geç akşam 10 gibi uykuya dalmış oluyor.
Bugün gündüz hiç uyumadı mesela.Habire boyama yaptı.Bu akşam 9 da pijama giyerken uyukluyordu.
Son 13 günde 5. Defa gündüz uyumadı.Bunlara dikkat ediyorum.Demek ki bi kaç aya gündüz uykusu hiç yapmamaya başlayabilir.