Arkadaşlar doktorun dediği şey aç bırakın açlıkla terbiye olsun demek değil. Gayet yanlış anlıyorsunuz. Herkes yok aç bırakma, yok doktoru dinleme demiş. E o zaman herşeyi kafamıza göre yapalım, uzman görüşlerin hiç önemi yok. Bebeklerin aylarına göre beslenme rutinleri vardır. Yenidoğan döneminde evet her istediğinde beslenmeli bebek, ama büyüdüğünde 5-6 aylıkken artık saat başı meme emmesi tamamen bağımlılıktan, açlıktan olmuyor. Her saat memeye geldiğinde, daha az emiyor, daha çabuk acıkıyor,gün içinde sürekli mızmız ve huysuz oluyor tam doymadığı için, çünkü saat başı memeye geldiği için sadece açlığını bastırıyor, doyurmuyor kendini. Gece uykusunda da aynı alışkanlığı sürdürdüğü için bu sefer çok önemli olan gece uykusundan mahrum kalıyor. Annenin uykusuzluğu, psikolojisi de cabası. Rutini oturan bebek memeye geldiğinde tam randımanlı emer, kendini doyurur, tok bebek huysuz olmaz, gece uykuları da düzene girer. Dakika tutun, tam 4 saat aç kalsın bebek, açlıkla terbiye edin demiyor uzmanlar, çarpıtmamak lazım. Altını çiziyorum, yenidoğan dönemi farklı, o zaman sizin dediğiniz gibi istediği an tabiki de meme verilecek.
Biz doktorumuzu dinledik, 3 saatte bir düzen oturttuk ve hem bebek hem ben rahatladık. 5 aylık bebe yarım saatte bir emmez çünkü. Normali bu değil.