Kuki Neden BLW; Bebeğin tutma, ağzına atma becerisi gelişiyor, farklı dokuları öğreniyor, özgür oluyor, motor gelişimi oluyor, yemek yeme isteği oluyor, ne zaman doyduğunu hissederse o zaman kendisi bırakıyor ve daha fazlası. Boğulma tehlikesi püredeki ile aynı hatta sürekli püre vermenin zararları var. Dilde GAG refleksi yani öğürme refleksleri var. Bu reflex blw ile baya gelişiyoe, büyük yiyeceklerin geriye gitmesini önlemeyi öğrenip atıyolar ağızlarındam öğüre öğüre, bu öğürme refleksi 8.9. ayda geriye gidiyor. Bebek zaten o aylarda büyük parçaları ağzından öğürerek atmayı öğrenmiş olduğu için başından beri boğulma tehlikesi kalmıyor. Püre alan bebekler bu öğürme refleksini geliştiremediği için parçalıya geçiş zor oluyor. BLW yi kayınvaliden ve annene anlatma gibi bir zorunluluğun yok, sonuçta senin bebeğin, onlar sizleri büyütmüş bitmiş artık geçmiş onlardan, bıraksınlar siz kendi beneğinizi kendiniz büyütün. Zaten Ek gıda döneminde başınızda olurlarsa sizi stresten başka bir şeye sokmazlar. Tek başınıza kalın bebeğinizle. Bebek kendisi seçiyor nasıl yemek istediğini. Kızım püre hiç yemedi, sevmedi, çorba bile içmez. Sadece eline alabildiği şeyleri yer. Yoğurdu kaşığa koyarım kaşığı tutar ordan yer, 7 buçuk aylığız iyi gidiyoruz allaha şükür boğulma tehlikemiz olmadı Kİ ek gıdaya annelerin kesinlikle ilk yardım eğitimi almış olması gerek bence.