Merhabalar, benim gibi gebelik kilolarını kafasına çok takan bir an önce hafiflemek isteyen ama gerek yapılabileceğine inanmayan gerek maddi olarak yetersiz olup diyetisyene gidemeyen gerekse emzirdiği için diyetten çekinen annelere yardımcı olmak isterim.
öncelikle sağlıklı ve kronik hastalığı olmayan biriyim ve tavsiyelerime bu annelerin uymasını temenni ederim. Zira başka türlüsü özel listeler gerektiriyor. İki ayrı diyetisyen ile görüştüm her ikisi de bebeğim 6. Ayını doldurmadan diyet tavsiye etmediler siz de yapmayın.. bebeğim 6 aylık olduğunda hemen başladım kafamda zaten bitmişti. Tatlılar helvalar fazla porsiyonlar hiç biri fazladan süt olmuyordu bebeğim ne kadar emerse o kadar geliyordu. Elbette sütüm bazı dönemlerde azalıyor o günlerde bitkisel östrojen içeren incir havuç gibi gıdalardan faydalanıyordum ama hiç bir şeyin abartısı bana fazla süt olarak dönmedi.
sabah kahvaltısı: sınırsız salatalık 🥒 domates 🍅 dereotu marul vs. 1 dilim tak buğday ekmeği 1 haşlanmış yumurta 5 zeytin veya iki ceviz bir dilim diyet beyaz peynir 🧀 kalıp şeklinde olduğu için bir parmağa yakın bir dilim
veya bir tatlı kaşığı yağ ile yapılmış Menemen veya iki dilim peynir zeytin yeşillik sebze…
ara: 1 kuru incir iki hurma beş altı badem
öğle: dört köfte veya tavuk sote (7 kaşık) veya bi kutu ton balığı yağı süzülmüş veya 7-8 kaşık susuz baklagil yemeği
bol salata bir kase yoğurt bir dilim tam buğday ekmeği
ara: 1 porsiyon meyve ısırgan çayı
akşam: bir tabak sebze yemeği bol salata bir kase yoğurt bir dilim tam buğday ekmeği ( ekmeğin yerine bir kase çorba içebilirsiniz, sabah ve akşam menüsü yer değişebilir, yemekler bir kaşık zeytinyağ ile pişmeli )
ara: 1 porsiyon meyve bir kupa bitki çayı
ben hiç paketli gıda yemedim hiç şerbetli tatlı ve kızartma yemedim diyet genel hatları bile bu şekilde idi sütümde bir azalma olmadı çok az yağ ile yapılmış kısır veya bulgur pilavı yendiğim günler akşam sebze yedim. 62.7 kg den 51.2 ye 3.5 ayda düştüm. Başlamak isteyene motivasyon olur belki 🤗 kolay gelsin 🙏🏻