Bebegimin odasini ben de 7 aylikken ayirdim. 5. Aya kadar kolik. 10. Aya kadar reflusu vardi. Biz de uykuda cok problem cektik. Tavsiyem gune baslama saatini 7.00 lere cekin. 9-10 gibi ilk uykusunu uyutmaya calisin (sallama, emzirme vs.) Uyandiktan 3 saat sonra tekrar 2. Uykuya yatirin. Aksam saat 4den sonra da uyumasina musade etmeyin. Gun icerisinde toplam uyku suresi de 3 saati asmasin. Aksam 7.30 gibi de rutinler ve aksam uykusunu uyutun.
Emerek uyuyan bebeklerin cok fazla uyandiklarini bildigim ve mecbur oldugum icin ben emzirmeyi bu aylarda sadece gunduz uykulari oncesi veya sonrasi yapmaya calistim. Aksam uyumadan once de sagilmis sut veya biberon ile mama verdim(150cc) Bebeginiz cok uyaniyorsa gun icerisinde beslenmesi de az olabilir dikkat edin.
Besigini 7. Ayda degistirdim. Daha buyuk besik aldim. Done done uyuyor. Uyku tulumu uykusunun bolunmemesine yardimci oluyor. Eger battaniye kullaniyorsaniz bu bebegin ayaklarina dolaniyor. Uyandiriyor. Bu konuya da dikkat edin.
Gece emmek istemesi bence acliktan olabilir diye dusunerek ben gece uyandiginda da biberonla mama veriyordum(120cc). Bazilari su veriyormus. Ben vermedim.
Bizimki odasini ayirinca daha rahat etti. Uykulari duzeldi. Bir de 10. Aya kadar odasinda muzikle uyuyordu. Sabaha kadar muzik acik kaliyordu. 10. Aydan sonra muzigi kestik.
Simdi 11 aylik, 7.30da yatiriyoruz sabah 7.30a kadar uyuyor. Gece beslenmesini de birakti. Birakmasaydi su verme veya verdigim mamayi azaltma (120cc ilik suya 1 kasik mama gibi) yontemini deneyecektim.
- Aydan itibaren de ben emzirmeyi biraktim. Sadece sagilmislari veriyorum. Emzirme isimi cok zorlastiriyordu, biraktiktan sonra yemesi icmesi uykusu daha duzene girdi.