Tugba10-5 amerhaba sizleri tebrik ederim oncelikle,sevgiyle mutlulukla büyütün inşallah bebekleriniz..Benim bebeklerimde çift yumurta ikiziydi.Fakat çift yumurta ikizleri de kendi icinde değişebiliyor ,benimkilerin keseleri ve beslenme alanları farklı idi. Genel anlamda zor bir gebelik geçirmedim yalnızca 6 aydan sonra zorlanmaya basladim.Ben bolbol su tüketimi ve sadece peynir ve meyve ile beslenmedim desem yeridir.30.haftada erken doğum riskim oldu , 2 gece hastanede yatış ile durduruldu.Tam zamanında 37.haftaya yakın diguk gerçekleştirdim,o süre biyunca da erken doğumu engellemek için istirahatliydim ve ilaç kullanımına evde devam ettim.Kendim fazla kilo almadım ,17 kilo aldım ve ilk 20 günde kilo kendiliğinden gitti.Bebekler epidural sezeryanla doğdu ve kilo olarak 2.500 gramdi her ikiside.Kuvoze girmediler çok şükür 2 gece tedbir amaçlı hastanede kendi odamizda kaldık ve eve geçtik.Ameliyat hiç zor değildi toplam 30 dakika sürmüştür bence tek gebelikten o anlamda farkı yok,ben ameliyat sonrası çabuk toparlandim , şükür ağrım sizin olmadı ..Gerek gebeliğim boyunca gerekse de ameliyat sırasında doktor seçiminin ne kadar önemli olduğunu anladım ki doktorum sayesinde riskli denilen ikiz gebeliği bile şükür sıfır sıkıntı ile atlattik .Ameliyat sonrasinda ilk gün sütüm geldi ama ne yazık ki biri yeterli alamadı ve sarilik oldu o yüzden ilk hafta çok önemli bence sütün ne kadar olduğu ya da yeterli gelip gelmediği belli değil mama verebilirsiniz ben vermedim çok pişmanım sarılık geçirdik ve 2 gecemiz hastanede geçti daha 5gunluklerdi neyse ki çabuk atlattik.Yaniniza mutlaka bolca bebek kıyafeti alin hastaneye ansızın beklenmedik şekilde bitiyor ve farkına varmiyorsunuz.Aynisekilde bez konusunda ben 1 paket aldık ve yetmedi hastanere yeniden almak durumunda kaldım.Bakim konusunda genel olarak ilk ay zor sonrasında onlar size siz onlara alisiyorsunuz.Sizin tek başınıza olsugunuzu bile anlayabildiklerini düşünüyorum ki en çaresiz anlarınızda en büyük yardımı o bebek halleri ile anlayışları ile gösteriyorlar.Evde en pişman olduğum şey ,otomatik bir ana kucağı almadim,sizin diğer bebeğinizin de küçük olduğunu varsayarsak bence kesinlikle kurtariciniz olacaktır ,özellikle gaz krizi yaşanan günlerde çok yardımcı olavilir.Bunun dışında otomatik sallanan beşik ya da evinizde sallanan beşik varsa buna uygun elektrikli sallama aparatı yine sizi kurtaracaktir.Emzik kimi öncesinde vermeyin diyor ama ben 15 günlükken bir gece ansızın gidip eczaneden aldık çünkü uykuya dalamayio ikisi birden sürekli emmek istiyorlardı,ben ikisini birden emziremedim hiç hem fiziksel.okarak zor oluyor hemde her ikisi ile ayrı ayrı zaman gevirmek istediğim için bu anı özel kilipnayri ayrı yapıyorum evet zor zaman aliyor ama zaten ne kadar süre emecekler ki totalde belki 2 sene sürmeyecek bile ama bu onların daha güvenli ve mutlu olmaları için zaman ayrilabilir diye dusunuyorum.Bezi kesinlikle stoklayin aynı şekilde pişik kremini ben pişik kremi sürekli kullandığım için bez değiştirsem bile hiç pişik olmadık şükür.Ben öncesinde oda yaptım ama şimdi bakiyorum tek beşik bile yeterli geliyor beşiği mümkünse elinizde yoksa bir büyük boy alın uzunca bir süre ikisi birlikte yatabilir ,tekerlekli olması ikinci bir beşik almaktansa elinizdeki bir tanesini her yere taşımanız anlaminda kolay olacak.
benim aklıma gelenler bunlar .sizin varsa sormak istediğiniz memnuniyetke bildiğim bir şeyse yardımcı olurum şimdiden hayırlı olsun