Deletedmom60 bir çay bardağına bardaktan bir miktar az su koyuyorsun, şeker payınıda hesap ederek.
şekerin özkütleside işe eklenince suyu kaldırıyor. Sen çay içerken ne kadar çay içtim diyemi, ne kadar şekerli çay içtim diyemi bakarsın olaya.
buda o misal.
mamanın toz olarak kendi ağırlığı eklendiğinde mama yükseliyor.
yalnızca 30 cc su için bir ölçek olmasına dikkat etmek gerek. Çünkü formüller o şekilde hazırlanıyor. Bebek 90 cc içiyorsa koyduğun üç ölçek mamaylada ortalama 110 cc mama olur.
ama ölçek hesabına göre 3 oz, 90 cc mama içmiştir.
Suyun yükselmesi, mamanın cc hesabını etkilemez :)