Zamanlagelen peynır altı suyunu kucuk kavanozla buzdolabına koyuyorum normal kısmına bıskuvı vs ıslatmak ıcın kullanıyorum cok cıkmıyor
Lor ve labne cabuk bozulabılır o yuzden onları az yapıyorum
Labne: 500ml sutu kaynatıp ılıyınca bır kup suzme peynırı ezıp sutle acıp tencereye katıyorum sarıp sarmayalıp 6 saat kadar bekletıyorum. Sonra tencerenın kapagını acıp buzdolabında yıne 5-6 saat agzı acık beklettıkten sonra ınce tulbentle suzgece koyuyorum 1 saat. Suzulunce de kavanoza alıp dolaba 😁
Lor: 500 ml sut kaynayınca ıcıne bır tatlı kasıgı yogurt katıp yarım lımon sıkıyorum ocaktayken. Yanı sutu kestırıyorum. Toplanmaya baslıyor. Suyunu cekınce kaptıp ocaktan alıp yıne tulbentle suzgece koyup beklıyorum 1 saat. Hazır 😁