Aysegul3442 5 aylık bebeğimde kalbinde delik olduğunu takip olcağını söylediler yaklaşık 10*11 mm, kapanmazsa anjiyo oda olmazsa ameliyat dediler böyle bir süreç yaşayan var mı, moralim çok bozuk
Metesmom Aysegul3442 Merhaba, istanbul Atakent Acıbadem de dr. Ender Ödemiş varmış delikler konusunda çok iyiymiş bir gösterin imkanınız varsa.
bianneeee Aysegul3442 nasıl farkedildi canım bende de ASD vardı bebekken kapanmamış 20 yaşında farkedildi ameliyat oldum zor bir ameliyat değil deliğin yerine bağlı olarak anjiyo gibi olursa kaşıktan damardan şemsiye gibi bir şey yollayıp deliğin olduğu yerde açılıyor deliği kapatıyor açık ameliyatta dikip kapatiyorlar direk gecmis olsun içinizi ferah tutun bir çok bebekte var bir kaç doktora götürün belki zamanla kapanabilecek bır durumdur
Niloss Aysegul3442 bizde de 12 mm yani 1.2 cm asd var.. doktor 4 yaşına kadar bekleyelim dedi. Sizin ne dedi? Biz siyami ersekte kontrol ediliyoruz
Esrayusra Merhaba öncelikle geçmiş olsun benimde kızım da asd ve pda vardı korkmayın asd için bize çok korkulacak birşey değil diyordu doktorlar biz 7 aylıkken ameliyat olduk tabiki zor bir dönemdi ama çok şükür kısa bir ameliyatla kızım sağlığına kavuştu
Aysegul3442 Nasıl bir ameliyat oldunuz kapalı ameliyat değil mi? Çok endişeliyim doktor biraz geniş buldu kendi kendine kapanacagını düşünmüyor
Esrayusra Aysegul3442 bize ilk önce anjiyo dendi bebeğim anjiyoya alındı fakat delik büyük olduğu için anjiyo başarısız oldu aynı gün içinde yavrum kötü bir sürprizle açık kalp ameliyatına alındı ameliyat bir buçuk saat sürdü çok şükür rabbime başarılı geçti bu konuda size tavsiyem iyi bir hastane ve iyi bir hekim bulmanız
Esrayusra TwinsmomDA kasıktan giriliyor damar yoluyla kalbe şemsiye denen bir cihaz yerleştiriliyor bizde de pda vardı ama çok genişti
Esrayusra Aysegul3442 umarım Allahım şifa versin inşallah bize kapatmayacak dendi yeni doğduğunda belli olmuştu bizim ve nitekimde kapanmadı çok zor günlerdi yıllar sonra tedavi sonucu olan bir bebekti ama şimdi bin şükür 19 aylık yaşıtlarına göre gelişti hiç bir sorunumuz yok
Niloss Esrayusra canım kaç cm di peki kapatamadılar anjiyoyla? Bir de bebeğin ne kadarlıkken ameliyat oldu
tuba28 Esrayusra Esrayusra merhaba o günleri tekrar hatırlattığım için özür dilerim öncelikle . Ama sormak durumundayım bizi de böyle bir süreç bekliyor 12mm asd açık ameliyat olacak denildi ameliyat sonrası süreç nasıldı iyileşmesi uzun sürer mi sağlıklı bir çocuk olabilecek mi istediği gibi koşup oynayabilecek mi bunları çok düşünüyorum . benimle tecrübelernizi paylaşabilir misiniz
TwinsmomDA Esrayusra bebek huzursuzmuydu? Gerçi benm kız ikizinden ayrı kalınca çılgına dönüyor bakalım nasıl olcak bilmiyorum
Esrayusra İstanbul florance nightingale hastanesinde ameliyat olduk dilerseniz özelden doktor tavsiyesinde bulunabilirim
Esrayusra TwinsmomDA evet ameliyat sonrası ilk gün hiç tepki vermedi strese girmiş dedi doktor sonraki günlerde normal haline dönmüştü sizinde sorunsuz geçer inşallah
Esrayusra gglsrnarslan kalp hastalığı olan bebeklerde takip önemli bir de bebeğinizin durumu yani gelişimi kilo yemek yemesi morarma nefeslerde zorlanma vs bunlar takip ediliyor sürekli doktor kapatıp kapatmayacağını size zaten söylüyor ameliyat aşamasına gelince eğer anjiyo ile kapatilacaksa açık kalp ameliyatına gerek kalmiyor ama delikler büyükse açık kalp ameliyatı oluyor