soyup dograyip kaynatiyorum, fokurdadiginda bir yemek kasigi tuz (bes kilo domatese), birkac dis butun sarimsak, bir iki yemek kasigi zeytinyagi koyup karistirip altini kapatip sicakken kavonozlara doldurup basasagi olcak sekilde diziyorum ve en az 12 saat hic yerinden kimildatmiyorum o sicak basinc yapsin kapagi vakumlasin diye. ertesi gun yerine yerlestirecegim zaman kapaklarini parmagimla bastiriyorum, eger yukarda kalmissa vakumlama tutmamistir. ayda yilda bur bi taneye anca denk geliyorum tutmamis, o da vastirinca tak diye iniyo zaten.
sicakken doldurmak ve cok iyi sıkıp ters cevirmek gerek.
ayni sekilde bamya yemegi, taze fasulye yemegi falan da yapiyorum, kisin mevsimi degilken kavonozu acip biraz isitiyorum mis gibi hazir yemek oluyor