Mommy_Bird domates, yeşil tatlı biber, kırmızk tatlı biber, nane ,maydanoz,dereotu, kuru soğan, sarımsak, vardı
bütün malzemeleri istediğim miktarda büyük bir tencerenin içine koyup kaynattım. Domatesler falan suyunu salınca ocaktan indirip blender ile çektim. Posası bile olsa atmak istemedim. Daha sonra içinr süzme yoğurt ilave ettim ve alabildiği kadar un ile yoğurdum. Gözleme hamuru kıvamında hafif ele yapışan ama yoğun bir hamur elde edince tencerenin ağzını kapatıp 6 gün civarı beklettim. İyice mayalanan tarhanayı bir gece vakti , balkona serdiğim yağlı kağıtların üzerine kaşık ile döktüm. Ertesi gün akşama kadar kurumuştu. Robot yardımı ile çektim. Daha sonra toz tarhanayı tekrar balkona bir sofra bezi üzerine serip 2 gğn kadar beklettikten sonra kavanozlara boşalttım. Geçen yıl eylül ayında bebeğim 3.5 aylıkkrn yaptım 7 kilo tarhanam vardı . Şimdi sadece 3-4 pişirimlik kaldı.
kendimize yaparken salça tuz koyuyordu bebeğime belli bi süre hiçbişey koymadan su ile eriterek verdim. Çünkü tamamen domates gibi kıpkırmızıydı hiçbişeye gerek yoktu. Bide 6 gün mayalandığı için artık o içindeki domatesler soğanlar soğan olmaktan falan çıkıyor tamamen şifa 😊