Bilgiliannem
Bilgiliannem bağlanma odaklı yaklaşımları destekliyorum. Söylediğiniz gibi kendi kendini sakinleştirme becerisi çocuklarda ileri yaşlarda gerçekleşir. Daha 1 yaşında bile olmayan bebekler kendilerini sakinleştiremezler ve onların ağlamalarına cevap verilmelidir. Bebeğin ihtiyaçlarına yönelik bir uyku düzeni ile bebeğin zorlanarak eğitim verilmeye çalışılmasını ayrı tuttuğumu yukarıda belirtmiştim. Bir annemiz yorumlarda bebeğinin kendi yatağında daha rahat uyuduğunu yazmış. Şimdi kim iddia edebilir ki burada bir yanlışlık var diye? Her bebek farklıdır özeldir. Nasıl ve ne şekilde uyumak istediğini de belli eder. Bunun aksine bir zorlama olmamalı diyorum ben. Ama sınırlardan söz etmiştim. Anneyi çok zorluyorsa bebeği bağ odaklı bir şekilde bebek yavaş yavaş daha farklı bir uyuma tarzına veya uyuma yerine alıştırılabilir. Bebeklerin adaptasyonu genel olarak güçlüdür. Burada da anneler gözlemler buna göre bir yol çizer. Bunda yanlış bir şey yok tabi ki.
Bir uyku eğitimi furyası geldi hala da devam ediyor ama artık psikologlarımız olaya müdahale etti ve dediğiniz gibi bağ odaklı uyku nasıl olur anlatıyorlar, yol gösteriyorlar. Ben şahsen çocuğumun akıl ve beden sağlığı söz konusu olduğunda ne idüğü belirsiz kendine uyku eğitimcisi diyen ama bu konuda söz söyleyecek bir uzmanlığı dahi olmayan kişileri ciddiye almıyorum. Takdir edersiniz ki instagram bu gibi hesaplarla dolu ve yüz binlerce takipçileri var. Ne kadar fizyoterapist ve duyu bütünleme uzmanı gördüysem sallanmanın bebeklere iyi geldiğini söylüyor. Ama uyku eğitimciler sallanmayı öcü yaptı bebek sallayan linç yiyor. Hangi bilgi ve uzmanlığa dayanarak? Söyleyeyim okudukları 3 4 kitaba göre. Ben de okudum o kitapları oradan gördüm de söylüyorum. Uzmanlık bi kaç kitapla, bi kaç eğitimle olmaz. Herhangi bir insanın bebeğimin uykusu ile ilgili yorum yapabilmesi için psikoloji lisansı üzerine çocuk gelişimi alanında yükseğini yapması ve bu alanda çalışıyor olması gerekir.(bu durumda da o kişiyle aynı görüşte olacaksınız diye bir kaide yok tabi. Her doktorun, psikoloğun farklı görüşleri var biz kendimize uygun gördüğümüzden destek almayı seçiyoruz.) Beni yanlış anlamayın lütfen amacım genel olarak uyku eğitimini kötü göstermek ya da size bir laf söylemek değil. Ancak burada desteği kimden aldığımız ve ne tarz bir eğitim verdiğimiz önemli. Yoksa 2 kelime üzerinden şu iyi bu kötü demek bizi bir yere taşımaz. O iki kelimenin altını açmamız lazım ki neyden söz ettiğimiz anlaşılabilsin. Ben biraz olsun açmaya çalıştım. Umarım yeterli olmuştur.