1mom1baby Öncelikle merhabalar. Benim kızım da 26 aylık, bezinden o da çok rahatsız oluyor artık ve sabahları da kuru kalktıgını fark ettim. Hazır olduğunu düşünerek TUVALET EĞİTİMİ’ne başlamam gerektiğini düşündüm. Bir yandan da ben de eğitimci olduğum için tuvalet öğrenme döneminin kişilik gelişimindeki önemini düşünerek yanlış bir başlangıç yapmak istemedim.Daha sonra Pedagog bir arkadaşıma danışmak geldi aklıma, çünkü onun bu konuda seminerler verdiğini hatırladım. Onun bana ilk cümlesi : “ Tuvalet eğitimi” diye bir söz grubu olamaz, çünkü tuvalet eğitimle olacak bir şey değil, çocuğun kaslarının gelişimini eğitimle sağlayamazsın.” oldu. Şu an için tek yapmam gerekenin ona yer göstermek olduğunu söyledi. Ama bunu söylerken de çocuğu zorlamadan “Bak, ben çişimi tuvalete yapıyorum, istersen sen de artık bizler gibi çişini buraya yapabilirsin” şeklinde her göstermekle baslamamız gerektigini söyledi. Çocuğa sürekli çişin var mı, kakan geldi mi gibi gibi sorarak çocuklarda “Hmmm bu çiş ve kaka demekki annem için çok değerli” fikrini oluşturmamamız gerekliymiş. Ben bu yüzden şu aşamada hergün bir veya iki defa ona yer gösteriyorum. Ve son birkaç gündür ben tuvalete gittiğim anda o da kendiliğinden gelmeye ve yapmaya başladı. Zaten çocuğa sürekli çişin var mı geldi mi diyerek tek odak noktamız haline getirmemiz de bizler için de onlar için de oldukca yorucu…