NazliHilal çok geçmiş olsun, alerji gibi duruyor, benim kızımda da aynısını yaşadık.
Eğer şimdi diyet yapmaya başlamazsanız bu yaralar vücudunda da çıkar :(
kızım 15 aylık, hala ara ara yüzü vücudu kızarır, biz diyet açtık ama hala dokunan şeyler var.
Şimdi size kendi tecrübelerimi yazıyorum, doktora gitme imkanınız yoksa gidene kadar en azından bunlara dikkat edin…
diyet yapın ama her şeyi bir anda kesmeyin, o zaman anlayamazsınız neyin alerji yaptığını.
En bilinen inek sütü alerjisi olduğu için siz en az 10 gün diyet beslenin, süt ve süt ürünlerini kesinlikle tüketmeyin, çok dikkat edin diyette kaçak olursa yanılırsınız, yani şöyle söyleyim, bir dilim kek bile yemeyeceksiniz, paketli yiyecekler asla yok, süt ve süt ürünlerinin her türlü formu yasak.
ikinci olarak her gün banyo yaptırın ama ılık suyla, sıcak su yaramaz daha kötü yapar, her banyoda şampuan kullanmayın, en fazla haftada iki kez şampuan kullanın, banyo süresini çok uzun tutmayın.
en önemlisi banyo yaptırırken ne kullanıyorsunuz?
Bioderma atopik ciltler için yıkama jeli var, şu an adı tam aklımda değil sabah fotoğraf atarım. Mutlaka onu kullanın, banyo sonrası yine bioderma atopik ciltler için nemlendirici krem kullanın -onun da fotoğrafını sabah atarım-
bebeği asla öpmeyin, gereksiz temaslardan kaçının.
Üçüncü nokta, kıyafet yıkaması, mutlaka bitkisel sıvı bebek deterjanı kullanın -greenclean çok iyi tavsiye ederim-
yumuşatıcı asla kullanmayın ve yıkama programı bittikten sonra aynı programı bu kez deterjansız çalıştırın ki kıyafetler iyice durulansın, kızım 15 aylık hala bu şekilde yıkıyorum.
Ve ütü meselesi… mutlaka kıyafetler tersten olacak şekilde buharlı ütü yapın, ağız mendili battaniyesi çorabı her şeyini tersten ütüleyin.
Bebeğiniz kıyafetleri yüzde yüz pamuk olmalı, tek kat kalın kıyafet giydirmek yerine ince nefes alabilen kıyafetler seçmelisiniz, kıyafetlerinde tenine değecek yerlerde dantel tül incik boncuk vs olmamalı buna da çok dikkat edin.
Ve en önemlisi 50 günlük bebeğe anne sütünden başka bir şey asla vermeyin, gerekirse çok sert şekilde uyarın kim olursa olsun.
Doktora gidersiniz, test yapalım vs derler, yazık küçücük bebeği yormayın, çok küçük test güvenilir sonuç vermez, siz deneye yanıla bulacaksınız.
Bir de alerji maması başlayalım derler kabul etmeyin, alerjik bebeklerde anne sütü çok kıymetli bağışıklığı güçlü tutmak için, diyetinize dikkat ederek bol bol emzirin, d vitamini ihmal etmeyin, d vitamini eksikliği de alerjiye yatkınlık oluşturur.
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar
uzun yazdım ama umarım okursunuz
sormak istediğiniz varsa yine yardımcı olurum