Sdatrk mama tıbbi gereklilik olmadıkça kullanılmamalı.. ilaç gibi düşünün.. bebeğinizin mamaya değil oncelikle sizin sütünüze ihtiyacı var .. dışarıda da emzirebilirsiniz hertürlü.. oğlum 19 aylık hâlâ dışarda emzirebiliyorum..sütünüz ekstrem bir durum olmadıkça (üzüntü, stres,yakın çevreden ölüm vs.) birden kesilmez .. makinenizin olması gerekmiyor bu bir ihtiyaç değil.. sütünüzün miktarını sağarak öğrenemezsiniz.. bebeğinizin emerken uyguladığı teknik ile pompanın vakum yapması arasında dağlar kadar fark var .. sağıma alışmayan memeden bir çay kaşığı bile çıkmayabilir ama fazlasiyla bebegi doyurur bebegin emdigi sut .. anne ve bebek yanyanaysa pompaya ihtiyaç yoktur .. doktorunuz da sizi desteklemiş ne güzel size tek tavsiyem bebeğinizle araniza hiçbirşey koymayın bol bol emzirin