Merve2344 Kızlar yavaş yavaş birşeyler veriliyormuş bu ay. İlk bebek. Acemilik var o yüzden. İlk ne vermeliyim ne kadar vermeliyim. Bana bilgi verebilir misiniz bilenler.
Sarisey Merve2344 ben 6.ayda basladim ama bu ayda da baslayanlari duydum. 1 cay kasigi verebilirsiniz suan. Yogurt mevsim meyve ve sebzelerini pure olarak tattirabilirsiniz
Mom10 Merve2344 4. Ay tadım ayı değildir. Aydan itibaren tadımlara başlamalısınız.Henüz sindirim sistemi ek gıda almaya hazır değildir.Kabızlık, gaz, huzursuzluk gibi sorunlara sebebiyet verebilirsiniz.Fakat yine de annesi olarak takdir sizin.
Perissmom Merve2344 4. ayda meyve yerken biraz kayısı değdirdim diline, kurabiye yalattım falan ben. Tadım dediğiniz buysa bir şey olmaz bence, eğer 1 çay kaşığı diyorsanız erken şu an.
Pamukprensveannesi Ebru-isil emziren anneler için 6 ayda başlamaları daha doğruymuş emziremeyenler 4 aydan itibaren başlayabilir
Merve2344 @MuhammedAmine doktoru demişti 4 veya 4 buçuk aylıkken yavaş yavaş birşeylerin tadına baktır artık. Ve çevredekiler. Bugün ilk kez su verdim. Anne sütünde su var diyorum ama herkes havalar çok sıcak deyip ısrar etti.
birbulutannesi Merve2344 canım benim evet var ama malum yaz ayındayız terleyerek kaybediyorlar, oğlumun idrarı pembeleşti 3 gün boyunca susuzluktanmıs meğer. İdrar tahlili yaptırdım doktor yarım cay bardağı su dedi her gün
Defne_ozgul Merve2344 canım bende senin gibiydim aslında diyetisyenim ve bize öğretilen hep buydu Dr bize idrarda azalma varsa verebilirsin havalar çok sıcak dedi gerçekten idrarda azalma vardı o yüzden verdim ben 4 aylığız
Pamukprensveannesi Mom10 şuan doktordan geldim. 6 ay emziren anneler için öneriliyor emziremeyenler sadece formül mama kullananlar 4 aydan itibaren başlayabilirmiş tattırmakla. Ve başlayınca 1 ay sonra ki süreçte et balık yumurta gibi şeyler ekleniyor muş .
frambuazliturti Mom10 en erken 17. Haftada başlanabilir. Mama ile beslenen bebeklerde doktor 17. Haftadan itibaren öneriyor
Merve2344 @Sarisey evet ek gıda değil zaten. Tartırmaya başlamıyormuş bu ayda günlük bir çay kaşığı. Ama ne vereceğim felan bilmiyorum
Merve2344 @Mom10 teşekkür ederim . . Çocuk doktoru böyle söyledi bende bilmiyorum. Birşeylerin tadına yavaş yavaş baksin dedi artık. . .
Merve2344 @Ebru-isil bende öyle biliyordum bacım. Çünkü her yerde yazıyor ki 6 ay sadece anne sütü. Ama çevremdeki herkes böyle diyor.
Deletedmom313 Merve2344 Doğması gereken günden 180 gün sonrasına kadar bağırsakların hazır olmasını beklemekte fayda var. Acele etmeye gerek yok diye düşünüyorun ama yine de kendi bebeğiniz kendi kararınız.
Mom567 Merve2344 insanların düşüncelerine göre değil kendi bildiğine göre gitmeni tavsiye ederim araştırın doktorunuza sorun ama en uygunu 6. Ayından sonra verilmesidir midelerini zorlamaya gerek yok ama doktorlar mama alan bebeklere 4. Ayından itibaren mama alıyor diye başlatabilşyorlar
Papatya0205 Merve2344 bence bebeğinin durumuna göre vermelisin artık anne sütü ile doymuyorsa 3 gün yöntemiyle denemelisin ilk yoğurtla başladı benim ablam çok az az veriyosun istemiyorsa asla zorlama bi kaç gün geçsin tekrar dene sonra mevsim sebzelerimden kabak patatesi püre yapıp ver 6. Ayı bekleme bence
Yagmur2019 Merve2344 aslında 6.ay tadımla ek gıdaya başlanır ama sadece formül mamayla beslenen bebeklerde 4. Ayda tadımlara başlanıyor biz de haftaya başlayacağız inşallah 4 aylık olcaz sadece mama içiyor oğlum
minnakbaby Merve2344 her yerde soyleniyor 6.aydan sonra ek gida diye tattirmak da buna dahil bence biraz daha bekleyin 6. Ayda basladigimiz halde bebekler zorlaniyor.kabiz oluyorlar halbuki bogazindan gecen en fazla 1 cay kasigi ama o 1 cay kasigi onlara agir geliyor ilk baslarda.. 4. Ayda daha da.zorlanirlar tavsiye etmem
Duygusm Merve2344 Yakınımın doktoru tadıma başlamayı önermiş, bu zamanda sebze tadını almazsa sonradan alıştırmak çok zor oluyor demiş. Biz de iki gün sonra gideceğiz bakalım doktorumuz ne diyecek.
BirBabaHindi Evet canım 4 tattirma ayı bende bekliyorum heyecanla 20 gün sonra 4 aylık olacak, ben yoğurt la basliycam tatirmaya sonra meyveleri ama sadece suyunu birazcık , sonr abelki çorbaları birav ve sebzeleri biraz biraz tatirmaya basliycam
Pamukprensveannesi Merve2344 selam bebegim bugun 4 aylık oldu doktordan geliyorum banada aynı şekilde anlattı tattırmak sadece 1-2 kaşık kadar sebzelerden başlamamı söyledi önce teker teker örneğin sadece havuç bi kaç gün sonra mesela bezelye şeklinde:)
Mom10 Pamukprensveannesi Evet doğrudur fakat ek gıdaya başlayınca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız inanın bebeklerin adapte olması çok zor bu sebeple söylüyorum.