Aselyaninannesi Merhaba hanımlar. Bileniniz var mı bilemiyorum ama bi konu hakkında bilgi vermek istiyorum. Kawasaki hastalığı! 7 buçuk aylık kızımın başına geldi. Hastalık belirtileri, *yüksek ve düşmeyen ateş *gözlerde kanlanma *ishal *vücutta döküntü *el ve ayaklarda şişme,soyulma,kabuklanma *lenflerde şişme *dudaklarda kabuklanma,kızarma *çilek dil (kıpkırmızı olmuş dil) *bizler farketmeyiz tabi ama kanda pıhtılaşma Bu hastalık bulaşıcı değil. Birinden bulaşma yada birine bulaştırma ihtimali söz konusu değil. Nedeni tam olarak bilinemekte. Bu virüs sıklıkla 2 yaş altı bebeklerde görülmekte. 5 yaş altı çocuklarda da görülebilmekte. Kawasaki virüsü genellikle kalbe tutunan bir virüs. Nadir olarak safra kesesine tutulduğuda görülür. Tedavisi olan bir hastalık ancak teşhis özellikle erken teşhis çok önemli. Biz İstanbuldayken başladı hastalık. Burada 4 farklı doktora gitmemize rağmen teşhis konulamadı. Farklı teşhisler konulup ilaçlar verildi. Hastalığın 8. Gününde teşhis edildi ve hemen kardiyoloğa yönlendirildik. Kızımın sol koroner arter damarında genişleme başlamıştı. Hastalığın etkisi ile. Hemen yatışı yapıldı ve İvig denilen ilacın getirtilmesini bekledik. 12 saat sürdü ilacın damar yoluyla verilmesi. Bu süreçte lenf ödemi başladı kulaklarının alt kısımları şişti ve kızardı. Ultrason muayenesi yapılırken sağ böbrekte büyüme tespit edildi. Bunlar hastalığın sebep olduğu etkiler. Asprin tedavisi başladı. Hem kalp hemde kan sulandırılması için. Ayrıca asprin minik midesine ağır gelebilir diye mide koruyucu içiyor. Coraspin 600 mg içti 3 gün boyunca. Ardından bebe asprinine geçtik .Birkaç gün önce taburcu olduk. Huzursuzluk ve hastalık hala kızımla birlikte ama geçeceğine inanıyorum. Bu kontrol süresince ateşlenmemesi ve hastalanmaması çok önemli. Umarım hiç bir annenin meleği hasta olmaz. Ama anneler lütfen kulağınızın kenarında bu ismi tutun. Teşhisi zor olduğu için geç kalınması bebeklerin minik kalplerinde daha büyük anevrizmalara sebep oluyor. İyi akşamlar.
Aselyaninannesi Eceaydin05 teşekkür ederim ve rica ederim bana işk bu hastalık söylendiğinde yaşadığım acizliği hatırlıyorum ve her platformdan duyurmaya çalışıyorum elimden geldiğince.
Aselyaninannesi Wyz şuan tedavi sürecindeyiz. Kalp damarındaki genişleme daralmaya başladı. Lenf ödemi ve böbrek büyümesi var . cuma günü kontrolümüz var bakalım nelerde gerileme var ozaman göreceğiz.
Wyz Aselyaninannesi allah yar ve yardimciniz olsun benimde 8 aylık bi kızım var bizde sagligiyla ilgili zor bi dönemden geçiyoruz içinizin yanginini o yüzden çok iyi anlıyorum allahm evlatlarimizi bize bagislasin insallah
Thesra Aselyaninannesi Rabbimden acil şifa diliyorum çok geçmiş olsun iyi olucaktır Allahın izniyle🙏🙏
Can Aselyaninannesi o acınla bize bu bilgileri verdiğin için sagol allah razı olsun ve bebeğin şifa bulsun 🙏
Aselyaninannesi Wyz çok çok geçmiş olsun inşallah en kısa zamanda geçer gider tatsız anı olur bizler için..
Aselyaninannesi Yusufunannesi Sakarya'da yaşıyorum ama kızım hastalandığında İstanbulda ailemin yanındaydım. Tedaviside burada başladı.
Yusufunannesi Aselyaninannesi eşim geçen gün kawasaki teşhisi koyduğu bir hastadan bahsetmişti, acaba mı dedim, ondan sordum