Siblkrdg sağlık ocağındaki hemşire/ebe ya da devamlı götürdüğünüz bir çocuk doktoru varsa ona danışarak bir aşı takvimi ayarlasınlar, biraz külfetli bu işler ama onların sağlıklarından önemli değil ki, inanın yakalandıklarında çok kötü oluyorlar, hatta menenjit denilen hastalık ölüme kadar götürüyormuş. Biz rotariks olduk 3-5 aylarda iki doz olarak yapıldı, 310tl civarıydı toplam: 630 rotariks iki dozu.
5.ayda menenjit aşılarımıza başladık biri nimenriks diğeri bexero bunlarda toplam 3 doz olacak. Nimenriks:290 dı galiba bexeroda:450 diye hatırlıyorum. Yakın zamanda olduğumuz için fiyatlar güncel ama şehir-eczane farkı var mıdır bilemeyeceğim.
Sadede gelirsek, aşı karşıtları çok olduğu gibi aşıdan taraf olanlarda çok.. bakın en basiti şu an korona için bile aşı deneniyor. Aşı olunmalı, karşıt olanlara da saygı duyuyorum. Aşı olmamak bir çocuğun gözlerim önünde o hastalığı nasıl ağır geçirdiğine bizzat şahit oldum.
Geçenlerde aşı olduğu için vefat eden bir çocuğumuz vardı burada yalan yanlış olmasın da öyle hatırlıyorum. Bence aşı olduğu için değil başka bir problem ya da farklı bir enfeksiyon kaptı diye düşüyorum. Zira aşıdan ölen hiç duymadım. Belki 1000de 1, o yüzden iyi araştırın soruşturun 🙏🎈